Polregio alarmuje, że Dolnośląski Urząd Marszałkowski zmierza do likwidacji jego zakładu na Dolnym Śląsku, przewoźnik stracił kontrakt na obsługę „Nadodrzanki”. Pociągi Kolei Dolnośląskich od grudnia będą obsługiwały wszystkie połączenia na Trasie Nadodrzańskiej z Wrocławia do Głogowa, poinformował samorządowy przewoźnik 5 kwietnia. – Bardzo ważne jest dla nas podnoszenie jakości oferty kolejowej i komfortu podróżnych – przekonywał podczas konferencji członek zarządu województwa Tymoteusz Myrda.
Sytuacją oburzone jest Polregio, które ma umowę na obsługę tej trasy do 2030 roku. W oświadczeniu spółki czytamy, że „Powierzenie świadczenia przewozów wojewódzkich, zgodnie z obowiązującymi przepisami, może odbyć się tylko w drodze przetargu”.
Nie tylko przetarg
Radca prawny Jędrzej Klatka z Kancelarii Radców Prawnych Klatka i Partnerzy uważa, że oświadczenie Polregio wprowadza w błąd. Przytacza rozporządzenie unijne nr 1370/2007, którego art. 5 ust. 3a pozwala na bezpośrednie udzielenie nowych zamówień prowadzących do zawarcia umów w przypadku, gdy właściwy organ uzna, że jest to uzasadnione z uwagi na nadzwyczajne okoliczności. Radca tłumaczy, że nadzwyczajne okoliczności obejmują sytuacje, gdy:
Czytaj więcej
Wizyta prezydenta Zełenskiego nie przyniesie ulgi kierowcom i przedsiębiorcom, których samochody stoją po obu stronach polsko-ukraińskiej granicy.
- istnieje pewna liczba konkurencyjnych procedur przetargowych już prowadzonych przez właściwy organ lub inne właściwe organy, które mogłyby mieć wpływ na liczbę i jakość spodziewanych ofert, jeżeli umowa podlega konkurencyjnej procedurze przetargowej, lub