Najważniejszymi grupami towarów w przewozach spółki są: ruda żelaza, metale, węgiel, koks, minerały, biopaliwa. Spółka zmniejsza zależność od transportu rudy żelaza, w 2023 roku PKP LHS przewiozła 3,5 mln ton rudy żelaza, tj. ok. 35,4% wszystkich przewozów, podczas gdy w 2016 roku udział tego asortymentu w przewozach ogółem stanowił 54,16%.
Przewozy intermodalne linią LHS w relacji eksportowej wzrosły w 2023 roku w porównaniu do wcześniejszego prawie dwukrotnie (o ponad 145 tys. ton), a w imporcie zwiększyły się o 40% (o prawie 180 tys. ton). Z powodu wojny spółka musiała wstrzymać transport kontenerów z i do Chin.
Czytaj więcej
Właściciele ukraińskich hut obawiają się, że nowy podatek może doprowadzić do znaczącego spadku ukraińskiego eksportu stali do UE.
Więcej usług spedycyjnych
Równolegle do przewozów intermodalnych PKP LHS rozwinęła działalność przeładunkową i spedycyjną. Zwiększyła zakres oferowanych usług przeładunkowych, obsługi celnej i kompleksowej organizacji przewozów nie tylko linią LHS, ale również w całym łańcuchu przewozowym. W ubiegłym roku w ramach działalności przeładunkowo-spedycyjnej PKP LHS obsłużyła przeszło 767,3 tysięcy ton ładunków, co stanowi ok. 8% przewiezionej masy w 2023 roku.
Możliwości realizacji przeładunków i dywersyfikacji przewozów zwiększyły się dzięki projektom inwestycyjnym zrealizowanym przez spółkę PKP LHS, na które w latach 2016 - 2023 wydano 673,6 mln zł. W tym czasie zrealizowano projekty takie jak: terminal przeładunkowy w Woli Baranowskiej, budowa placów przeładunkowych na stacji Zamość Bortatycze LHS, Majdan LHS, Wola Baranowska LHS i Sławków LHS, przebudowa układu torowego wraz z modernizacją hali wagonowej z dostosowaniem do obsługi sprzętu przeładunkowego na stacji Hrubieszów LHS, przebudowa układu torowego wraz z modernizacją hali wagonowej z dostosowaniem do obsługi sprzętu przeładunkowego na stacji Hrubieszów LHS, czy budowa silosów, hal, wagi wagonowej i placu ładunkowego na terenie Terminala Przeładunkowego w Szczebrzeszynie.