Białoruś: najgorsza sytuacja na granicy z Litwą i Łotwą

Duże kolejki na granicy z Litwą i Łotwą, na granicy z Polską sytuacja stabilna.

Publikacja: 22.11.2020 16:56

Białoruś: najgorsza sytuacja na granicy z Litwą i Łotwą

Foto: logistyka.rp.pl

Według białoruskich służb największa kolejka jest na przejściu granicznym Kamiennyj Łog, na granicy z Litwą. Stoi w niej 440 samochodów ciężarowych (stan na niedzielę, godz. 16.30 czasu polskiego), o 10 proc. więcej niż rano.

""

Liczba ciężarówek oczekujących na odprawę na przejściu Kamiennyj Łog. Dane: Straż Graniczna Białorusi

logistyka.rp.pl

Na granicy z Łotwą w najdłuższej kolejce stoi ponad 300 samochodów ciężarowych w Urbanach. Na pozostałych przejściach z wymienionymi państwami nadbałtyckimi w kolejce oczekuje 200-300 ciężarówek.

Czytaj więcej w: Prezydenci robią porządek na granicy polsko-ukraińskiej

Na granicy z Polską, w Bruzgach na odprawę oczekuje blisko 100 samochodów, zatem sytuacja wraca do stanu z połowy tygodnia, gdy w kolejce stało ponad sto ciężarówek. W piątek ich liczba zmalała poniżej dziesięciu.

""

Sytuacja z ostatniego tygodnia w Kozłowiczach, na trasie Warszawa- Mińsk. Dane: Straż Graniczna Białorusi

logistyka.rp.pl

Przedstawiciel Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych na Białorusi Mirosław Jagielski zaznacza, że na granicy z Polską sytuacja jest stabilna i nie widać większego zagrożenia stratą czasu w kolejkach.

Czytaj więcej w: Wiemy, kiedy autostrada A2 dotrze na Białoruś

Na pozostałych dwóch przejściach w kolejce stoi po 60 samochodów i pojazdy przyjechały do granicznych punktów odpraw w ostatnich godzinach.

Białoruskie służby zamknęły niektóre przejścia, jak np. Domaczewo, Pieszczatka i niektóre ukraińskie, ale służą one obsłudze ruchu aut osobowych, co nie ma wpływy na przejazdy tirów.

Celnicy białoruscy odprawiają każdej doby 6800 ciężarówek.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach