Transport ładunków z Wysp do Unii zdrożeje w Lufthansie

Lufthansa jest pierwszą linią lotniczą, która będzie pobierać dopłaty za transport ładunków z W. Brytanii do lotnisk w Unii.

Dział transportu frachtu Lufthansa Cargo wprowadził opłatę za zapewnienie, że są bezpieczne wszystkie ładunki transportowane z W. Brytanii w ramach usług drogowych (RFS) na dalsze loty z europejskich lotnisk podał portal The Loadstar. Po brexicie prawo Unii Europejskiej nie uznaje ładunków przewożonych z W. Brytanii za bezpieczne i wymaga, by były ponownie sprawdzane w skanerach przed dalszymi lotami.

Czytaj więcej w: Problemem będzie wyjazd z Wielkiej Brytanii

Lufthansa poinformowała swych klientów, że ładunki odprawiane z W. Brytanii w systemie RFS będą podlegać dopłatom za zapewnienie bezpieczeństwa, podobnie jak ładunki o nieznanej zawartości”. Wyniosą 15 pensów (0,17 euro) za kilogram, minimum 17 funtów (19 euro). „Jesteśmy prawnie zobowiązani do przestrzegania tego nowego przepisu”- stwierdził przewoźnik i dodał, że „będzie przedstawiać swe obawy i niepokoje właściwym ministrom z Unii”.

Lufthansa jest pierwszą linią lotniczą, która podała szczegóły o dopłatach, ale zapewne więcej przewoźników zrobi to samo. Air France-KLM nie odpowiedziała jeszcze na pytanie portalu, czy to zrobi.

Czytaj więcej w: Holendrzy konfiskują żywność kierowcom osobówek z Wielkiej Brytanii

Brytyjski rząd zauważył, że rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa frachtu podlegają „wzajemnemu uznaniu norm przez W. Brytanię i UE”, natomiast jego rada dotycząca wysyłania towarów jest mniej jasna. „Wszelkie partie ładunków transportowane drogą z W. Brytanii do Unii, także towarowymi samolotami nie mogą być już akceptowane jako bezpieczne i dlatego mogą być ponownie skanowane przed następnym lotem” stwierdził portal Gov.UK.

Dodał, że „istnieją odrębne ustalenia dotyczące transportu drogowego frachtu między W. Brytanią i Irlandią, zgodnie z którymi takie przesyłki mogą nadal być uważane za bezpieczne i nie wymagające kolejnej kontroli skanerami”.

Czytaj więcej w: Koniec z lataniem. Samoloty pasażerskie przerabiane na towarowe

Dyrektor firmy spedycyjnej Speedlink z Irlandii Płn., David Rogers powiedział portalowi, że opłaty za zapewnienie bezpieczeństwa są szansą dla jego regionu. Producenci z Belfastu narzekali od dawna na szybkość wprowadzania towarów na rynek, bo transport ciężarówkami do Europy (jedyna realna opcja) wydłuża czas dostaw o 3 dni.

W konsekwencji tego firma Rogersa postanowiła wprowadzić na lotnisku w Belfaście psy specjalnie przeszkolone do wykrywania materiałów wybuchowych, aby zaproponować alternatywę producentom na północ od Dublina. – Pracowaliśmy dwa lata nad przygotowaniem takich psów w Belfaście, będzie to pierwsze lotnisko na całej wyspie z taką kontrolą. Psy zapewniają 98 proc. skuteczności, jeden może obwąchać 130 ton na godzinę zgodnie z wymogami urzędu lotnictwa cywilnego CAA – ostrzejszymi niż w Unii i w Stanach – pozwalając zaoszczędzić trzy dni w transporcie. Będziemy zachęcać samoloty cargo, by latały z ładunkami z Belfastu. To będzie zasadnicza zmiana sposobu działania – powiedział Rogers.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Lokomotywy upamiętnią 100-lecie Bitwy Warszawskiej

Okolicznościową grafikę otrzymały dwie lokomotywy EP09. Grafika, którą zostały oklejone przedstawia m.in. architektów polskiego ...

Dworzec autobusowy Warszawa Zachodnia z rekordem

Największy dworzec autobusowy w kraju korzysta na przewozowym boomie. W 2019 roku z Dworca ...

Od poniedziałku ruszają zagraniczne fabryki Wieltonu

Wielton rozpocznie w poniedziałek rozruch fabryk w Wielkiej Brytanii oraz we Francji. Spółka zaznacza, ...

KE musi uznać przedłużenie wiz

Firmy transportowe muszą upewnić się, czy ich zagraniczni kierowcy wjadą do innych państw UE. W ...

Elastyczne metry niedaleko lotniska

Ogólnopolski deweloper 7R zdecydował się na joint venture z MF Capital i DIL Polska ...

Dostarczyć pomoc i energię – bezpiecznie

Papierowe torby McDonald’s na stoliku przed drzwiami szpitala? To nie happening, ale część ogólnopolskiej ...