Armatorzy odkuli się za wszystkie czasy

Wysokie ceny transportu kontenerów morzem przełożyły się na rekordowe zyski armatorów.

Publikacja: 18.06.2021 18:00

Armatorzy odkuli się za wszystkie czasy

Foto: Wikipedia

Przy stawkach sięgających kilkunastu tys. dol. za kontener i dziennej opłacie 135 tys. dol. za kontenerowiec, linie żeglugowe jeszcze nie notowały tak solidnych przychodów. Główni gracze mają 85% rynku. Armator CMA CGM na przychodach 10,7 mld dol. uzyskał zysk operacyjny 3,2 mld dol. Odpowiada to marży operacyjnej 29,7%, gdy w całym 2020 roku wyniosła ona 13,5%.

Czytaj więcej w: Kontenery na wagę złota

Chińskie COSCO zanotowało po pierwszym kwartale przychody 10 mld dol. i zysk netto 2,4 mld dol. Przychody wzrosły o 79,5% kwartał do kwartału, liczba przewiezionych kontenerów o 21%, a zysk netto ośmiokrotnie.

Czytaj więcej w: Posypały się „dostawy na czas”

AP Moller Maersk zaraportował 12,4 mld dol. przychodów i 2,7 mld dol. zysku netto. Z raportu koncernu wynika, że stawki przewozowe wzrosły o 35% do średnio 2662 dol. za 40-stopowy kontener.

Przychody niemieckiego Hapag-Lloyd wyniosły w pierwszym kwartale 4,9 mld dol., zysk operacyjny 1,5 mld dol., czyli tyle co w całym 2020 roku. Przychód na kontener wzrósł o 38% do 1509 dol. za TEU.

Czytaj więcej w: Importerzy z Chin będą słono płacić za transport do końca roku

OOCL zwiększył ilość przetransportowanych kontenerów o 23,8%, przychody o 96% do 3 mld dol. Tylko izraelski ZIM zakończył pierwszy kwartał stratą niemal 12 mln dol. na przychodach sięgających 0,6 mld dol.

Przy stawkach sięgających kilkunastu tys. dol. za kontener i dziennej opłacie 135 tys. dol. za kontenerowiec, linie żeglugowe jeszcze nie notowały tak solidnych przychodów. Główni gracze mają 85% rynku. Armator CMA CGM na przychodach 10,7 mld dol. uzyskał zysk operacyjny 3,2 mld dol. Odpowiada to marży operacyjnej 29,7%, gdy w całym 2020 roku wyniosła ona 13,5%.

Czytaj więcej w: Kontenery na wagę złota

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach