Słaba sprzedaż naczep

Przewoźnicy ostrożnie inwestują i rejestracje naczep są na niskim poziomie.

Publikacja: 07.08.2020 18:57

Słaba sprzedaż naczep

Foto: logistyka.rp.pl

W lipcu przewoźnicy po raz pierwszy zarejestrowali 1231 nowych naczep, o 24,3 proc. mniej niż rok wcześniej, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Od początku roku rejestracje naczep sięgnęły 7375 sztuk i były 48,5 proc. mniejsze niż rok wcześniej.

Czytaj więcej w: Świetna sprzedaż ciężarówek w lipcu

W przypadku przyczep o dmc powyżej 3,5 tony spadek wyniósł 39,5 proc. do 124 sztuk. Po siedmiu miesiącach rejestracje w tej grupie wyniosły 906 sztuk, co oznacza ponad 43-procentowe załamanie.

Od początku roku największy spadek odnotował segment przyczep i naczep kurytnowo-skrzyniowo-plandekowych (o 56 proc. do 3876 sztuk). Liczba zarejestrowanych furgonów zmalała o 16 proc. do 474 pojazdów, chłodni o 34 proc. do 1062 sztuk. Rejestracje wywrotek spadły o 44 proc. do 1365 sztuk.

Czytaj więcej w: Co trzecia firma transportowa z tarczą

Wśród naczep w rankingu marek przewodzi Schmitz przed Krone i Wieltonem. W przyczepach liderem jest Gniotpol przed Wecon i Wieltonem.

W lipcu rejestracje cięgników samochodowych wzrosły o 0,9 proc. w stosunku do lipca. Diametralna różnica dynamiki rejestracji ciągników i naczep oznacza, że przedsiębiorcy zachowują ostrożność. Z reguły ciągniki eksploatowane są przez 3-4 lata, gdy naczepy mają dwa razy dłuższe życie u pierwszego właściciela.

W lipcu przewoźnicy po raz pierwszy zarejestrowali 1231 nowych naczep, o 24,3 proc. mniej niż rok wcześniej, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Od początku roku rejestracje naczep sięgnęły 7375 sztuk i były 48,5 proc. mniejsze niż rok wcześniej.

Czytaj więcej w: Świetna sprzedaż ciężarówek w lipcu

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności