Nadchodzi zmierzch diesla

Floty liczone w tysiącach przechodzą na LNG.

Spółka Hegelmann Transporte planuje, że do 2025 roku co piąty samochód firmy będzie spalał gaz ziemny. W tym roku firma kupiła na próbę 5 ciężarówek na LNG. Koszty są na tyle atrakcyjne, że firma zdecydowała się zainwestować w nowy napęd. Hegelmann Transporte posiada w Polsce ponad 2 tys. własnych samochodów ciężarowych i jest pod tym względem rynkowym liderem.

Czytaj więcej w: Wyłudzenia ładunków – przestępstwo doskonałe

Należące od niedawna do Hegelmann Group spółki we Wrocławiu, Poznaniu i Katowicach rozwijają się w szybkim tempie zarówno pod względem liczby pracowników, jak i pojazdów oraz realizowanych zleceń. Tylko w pierwszych trzech kwartałach tego roku firma wykonała dla 200 tys. transportów (o 110 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r.), w tym wiele specjalnych. – Rok 2019 był najbardziej udanym w historii polskiego oddziału naszej firmy. W jego trakcie rozbudowaliśmy centralę w Częstochowie i otworzyliśmy kolejne biura – opisuje prezes Hegelmann Transporte Fedir Yurkevych.

Czytaj więcej w: Dzięki Białorusinom ciężarówki ruszyły spod płotu

W 2019 roku przychody grupy sięgnęły 1,1 mld zł i były o blisko 72 proc. większe niż w 2018 roku. Zysk netto wyniósł 46 mln zł (38,2 mln zł rok wcześniej). – Zaczęliśmy niecałe 10 lat temu w małym biurze w Częstochowie. Obecnie działamy w całym kraju jako ważna część międzynarodowej grupy. Posiadamy swoje centra logistyczne w Poznaniu, Katowicach, Gdańsku i we Wrocławiu i mamy w planach otwieranie kolejnych  –  zapowiada prezes Hegelmann Transporte

Hegelmann zatrudnia w Polsce 3900 osób, w tym 3200 kierowców ciężarówek i 700 pracowników administracyjnych. Hegelmann Group, dysponująca ponad 4 tys. pojazdów, jest jedną z największych firm transportowych w Europie. Cała grupa zatrudnia 5,2 tys. kierowców i zanotowała 620 mln euro przychodów. Firma została założona w 1998 roku.

Czytaj więcej w: Małym grożą bankructwa, duzi kupują samochody

Konkurentami niemieckiej spółki są m.in. Omega Pilzno i Sachs Trans, które również rozbudowują floty i szukają nowych nisz rynkowych. Obie firmy inwestują w pojazdy napędzane LNG i planują, że ich udział w parku będzie przekraczał 20 proc.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wodór dla transportu

Od końca 2021 roku Lotos będzie sprzedawał wodór do napełniania samochodowych zbiorników. Pierwsze dwie ...

Dania z niczego

Firmy logistyczne walczą z marnotrawstwem żywności. Dzięki sprawnym przewozom najbiedniejsi otrzymują miliony darmowych posiłków ...

We Francji sypią się kary dla polskich przewoźników

Służby francuskie bardzo pilnują przestrzegania przepisów o delegowaniu. W 2020 roku służby francuskie przeprowadziły ...

Pierwsze zapisy Pakietu Mobilności zaczną obowiązywać już od września

Część przewoźników zwinie biznes, inni założą oddziały za granicą. Jutro Parlament Europejski przyjmie Pakiet ...

Siemens Energy i Siemens Mobility pracują nad pociągiem wodorowym

W przyszłym roku obie spółki zaprezentują wodorowy pociąg, który zastąpi składy spalinowe.   Od ...

Dłuższy czas pracy kierowcy obowiązuje do końca maja

Na wniosek przewoźników Ministerstwo Infrastruktury wydłużyło stosowanie czasowych odstępstw w stosowaniu przepisów czasu pracy ...