Lotos będzie konkurował z Laude i Captrain Polska

W najszybciej rosnący segment przewozów kolejowych mocniej wchodzi Lotos Kolej. Spółka kupiła wielosystemową lokomotywę Siemens Vectron MS.

Publikacja: 20.11.2020 19:21

Lotos będzie konkurował z Laude i Captrain Polska

Foto: logistyka.rp.pl

Dostawa planowana jest na 2021 rok, będzie ona wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Elektrowóz rozwija maksymalną prędkość 160 km/ dzięki silnikom o mocy 6,4 MW. Zakup lokomotywy Vectron został zrealizowany w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, przy bardzo dobrej współpracy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Świadczenie usług przewozowych na wysokim poziomie wymaga niezawodnego taboru trakcyjnego. Mamy doświadczenie w eksploatowaniu tej lokomotywy, która cechuje się dobrymi parametrami trakcyjnymi, jest łatwa w obsłudze, gwarantując maszynistom wysoki komfort i bezpieczeństwo pracy – podkreśla prezes zarządu LOTOS Kolej Anatol Kupryciuk.

Czytaj więcej w: Pol-Miedź Trans kupuje nową lokomotywę do przewozów intermodalnych

Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Węgry, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji w 20 europejskich krajach. W Polsce ponad 50 lokomotyw Vectron zostało zakupionych przez PKP Cargo, DB Cargo Polska, Cargounit (Industrial Division) oraz Laude Smart Intermodal.

Czytaj więcej w: DB Cargo odmładza flotę lokomotyw

– Transport intermodalny w Polsce rośnie rokrocznie o kilkanaście procent, a inwestycje w nowoczesne wielosystemowe elektryczne lokomotywy liniowe będą decydowały o jego dalszym rozwoju w naszym kraju – uważa dyrektor ds. sprzedaży lokomotyw Siemens Mobility Piotr Dybowski. Po półroczu praca przewozowa transportu intermodalnego przekroczyła 3,5 mld tkm, a przewozy wyniosły 1,2 mln TEU.

Czytaj więcej w: Nowe lokomotywy Pesy dla przewozów intermodalnych

Zakup jest częścią inwestycji wartej 183,1 mln zł z dofinansowaniem 74,3 mln zł na zakup lokomotywy wielosystemowej, 1 lokomotywy dopuszczonej do ruchu krajowego, 288 platform 80-stopowych oraz 36 wagonów 40-stopowych. Te inwestycje pozwolą zwiększyć spółce przewozy o 80 mln TEU/km rocznie.

Po trzech kwartałach Lotos Kolej ma ponad 10,5 proc. udziału w rynku transportu kolejowego liczonym wg pracy przewozowej, o 0,8 pp. więcej niż rok wcześniej. Udział spółki w przewozach intermodalnych zbliżył się w połowie roku do 2 proc.

Dostawa planowana jest na 2021 rok, będzie ona wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Elektrowóz rozwija maksymalną prędkość 160 km/ dzięki silnikom o mocy 6,4 MW. Zakup lokomotywy Vectron został zrealizowany w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, przy bardzo dobrej współpracy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Świadczenie usług przewozowych na wysokim poziomie wymaga niezawodnego taboru trakcyjnego. Mamy doświadczenie w eksploatowaniu tej lokomotywy, która cechuje się dobrymi parametrami trakcyjnymi, jest łatwa w obsłudze, gwarantując maszynistom wysoki komfort i bezpieczeństwo pracy – podkreśla prezes zarządu LOTOS Kolej Anatol Kupryciuk.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach