Aktualizacja: 24.03.2025 14:13 Publikacja: 08.09.2021 18:57
Scania ciężarówki
Foto: Scania
Brak części i komponentów krępuje produkcję i sprzedaż samochodów. Chętnych jest bardzo dużo, nie ma jednak z czego produkować samochodów. Czas oczekiwania na niektóre modele wydłużył się do ponad roku.
W sierpniu rejestracje nowych ciężarówek o dmc powyżej 3,5 tony sięgnęły 1880 sztuk i były o blisko 30 proc. mniejsze niż w lipcu, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Producenci ciężarówek mogli stracić w Polsce z powodu braków komponentów sprzedaż 10 tys. aut.
Transport samochodowy notuje dwucyfrowe wzrosty przewozów.
W tym roku przewoźnicy rzeczy poniosą dwa razy mniejsze straty niż w ubiegłym, jednak płynność firm jest na bardzo złym poziomie.
Zespoły kryzysowe upewniają się czy drogi są przejezdne i klienci mogą odebrać przesyłki.
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Wielton tworzy europejską sieć warsztatów odnawiających naczepy. Usługa odświeżenia otwarta dla marek własnych oraz trzecich.
W salonach dealerskich sieci Suzuki w całej Polsce ruszyły pokazy premierowych motocykli Suzuki DR-Z4S i DR-Z4SM. Nowe maszyny będzie można zobaczyć w miastach praktycznie w całej Polsce.
Nie oznacza to poprawy, a raczej stabilizację na niskim poziomie. Prognozy makroekonomiczne nadal słabe.
Maleją także ceny naczep używanych, co wskazuje na poważny zastój w transporcie drogowym, szczególnie międzynarodowym.
Maleją wpływy z eksportu usług przewoźników drogowych. To pierwszy taki przypadek.
Brakuje ładunków do wożenia, więc przewoźnicy nie kupują taboru. Utrzymują się dwucyfrowe spadki rejestracji ciężarówek.
W unijnych rejestracjach ciężarówek fatalny był koniec roku, należy spodziewać się słabego początku tego roku.
Grudzień zamknął się dawno niewidzianymi w Europie spadkami rejestracji samochodów ciężarowych. Prognozy dla branży transportowej i gospodarki ponure.
Rynku nie rozruszało nawet anemiczne jesienne ożywienie w transporcie. Przewoźnicy nie inwestują w tabor, na czym ciepią producenci naczep i przyczep, tnąc produkcję.
Nie widać końca spadków na rynku samochodów ciężarowych. Najmocniej uderzony segment przewoźników międzynarodowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas