Aktualizacja: 03.12.2024 18:39 Publikacja: 08.09.2021 18:57
Scania ciężarówki
Foto: Scania
Brak części i komponentów krępuje produkcję i sprzedaż samochodów. Chętnych jest bardzo dużo, nie ma jednak z czego produkować samochodów. Czas oczekiwania na niektóre modele wydłużył się do ponad roku.
W sierpniu rejestracje nowych ciężarówek o dmc powyżej 3,5 tony sięgnęły 1880 sztuk i były o blisko 30 proc. mniejsze niż w lipcu, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Producenci ciężarówek mogli stracić w Polsce z powodu braków komponentów sprzedaż 10 tys. aut.
Transport samochodowy notuje dwucyfrowe wzrosty przewozów.
W tym roku przewoźnicy rzeczy poniosą dwa razy mniejsze straty niż w ubiegłym, jednak płynność firm jest na bardzo złym poziomie.
Zespoły kryzysowe upewniają się czy drogi są przejezdne i klienci mogą odebrać przesyłki.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Europejski przemysł samochodowy chyli się ku upadkowi, alarmują stowarzyszenia branżowe. To fatalne wieści dla transportu samochodowego, dla którego motoryzacyjne zlecenia są zauważalną pozycją.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Rośnie handel Rosji Japonią i krajami Unii Europejskiej. Przewoźnicy spoza UE mają co wozić.
Wraz ze spadkami europejskiej produkcji przemysłowej, urwało się dno na ryku naczep. Popyt kurczy się, co gorsza przyspiesza tempo spadku.
Na polskim rynku nieustannie maleje popyt na samochody ciężarowe. Spadki jednak tracą dynamikę.
Przewoźnicy nie mają czego wozić, fabryki w Europie zmniejszają zatrudnienie lub zamykają się. Konsumenci w minorowych nastrojach.
Osiągniecie celów zrównoważonego rozwoju podniesie koszty funkcjonowania firm i usług. Klienci nie są gotowi na wyższe stawki.
W Europie maleje popyt na naczepy, w globalnym rankingu europejscy producenci spadają, rosną amerykańscy i azjatyccy.
Popyt na ciężarówki spadł do poziomu z 2015 roku. Handlowcy nie notują zainteresowania nowymi i używanymi ciężarówkami.
Na rynku naczep trwa załamanie sprzedaży, Grupa Wielton zakończyła drugi kwartał stratami. Inwestorzy wyprzedają akcje.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas