Marcin Sachs, dyrektor działu logistyki w Sachs Trans zapowiada, że w przyszłym roku firma podwoi wielkość floty i na koniec 2022 roku będzie dysponować 750 samochodami. Stanie się wówczas jedną z największych firm transportowych z polskim kapitałem, konkurującą z Omega Pilzno.
We wtorek, 14 września, przewoźnik podpisał umowę na zakup 200 nowych ciągników siodłowych MAN TGX. Samochody są w trzyletnim wynajmie i wszystkie mają niskie siodła. Dostawa przewidziana jest na 2022 rok i samochody będą jeździć z naczepami Wielton.
To jedno z największych zamówień w historii polskiego rynku. W sierpniu firma Sachs Trans podpisała umowę na zakup 150 Iveco na LNG. W 2022 roku przewoźnik będzie miał blisko 300 aut na LNG. Firma zakupiła też w tym roku 150 naczep Wielton i już na przyszły rok 300 tej samej marki.
Nie tylko Sachs Trans inwestuje. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że po dziesięciu dniach września rejestracje samochodów ciężarowych są o 29 proc. większe niż w tym samym okresie roku ubiegłego. W tym roku rejestracje ciężarówek mogą przekroczyć 30 tys. sztuki i będzie to rekord polskiego rynku.
Zakupowe apetyty przewoźników podsycane są przez rosnący popyt na przewozy. Brakuje powierzchni ładunkowych, stawki trzymają się mocno, zaś analitycy przewidują, że gospodarcza hossa potrwa jeszcze przynajmniej 2 lata.