W pierwszym kwartale Wielton sprzedał o 13 proc. mniej naczep, 5 259 sztuk. Przychody wzrosły o 4 proc. do 848,8 mln zł. O 26 proc., do poziomu 45,8 mln zł, zwiększył się wynik EBITDA. Marża EBITDA wyniosła 5,4 proc. wobec 4,5 proc. w pierwszym kwartale 2022 roku. Zysk netto Grupy wyniósł 12,8 mln zł, rosnąc rdr. o 32 proc. – Na większości rynków europejskich obserwujemy mniejsze zapotrzebowanie na usługi transportowe, połączone z wysoką inflacją i kosztami prowadzenia działalności – przyznaje prezes zarządu Grupy Wielton Paweł Szataniak. Dodaje, że Grupa dostosowuje do sytuacji rynkowej poziom wydatków inwestycyjnych.
We Francji, gdzie rynek zmalał rdr. o 10,1 proc., sprzedaż produktów marki Fruehauf, w pierwszym kwartale 2023 r. zmniejszyła się o 22,1 proc. do 1109 szt., co przełożyło się na spadek przychodów rdr. o 7,7 proc. do 189,4 mln zł. Spółka Fruehauf utrzymała pozycję lidera branży z udziałami na poziomie 19,7 proc. (19,3 proc. w pierwszym kwartale ub.r.).
Czytaj więcej
Kryzys zmusza firmy do zmian, a udana optymalizacja procesów i zwinne zarządzanie staje się celem wielu przedsiębiorstw.
W Polsce w pierwszych trzech miesiącach roku sprzedaż produktów marki Wielton osiągnęła poziom 1218 szt., czyli spadek o 11,4 proc. Przychody spółki wzrosły rdr. o 8,4 proc. do 167,5 mln zł. Grupa Wielton to trzeci gracz rynku polskim z udziałami na poziomie 13,7 proc. (16,2 proc. w pierwszym kwartale 2022 r.).
Spółka Lawrence David zakończyła pierwszy kwartał na rynku brytyjskim z udziałami na poziomie 10,3 proc. (13,1 proc. w pierwszym kwartale 2022 r.). Spółka sprzedała niemal taką samą liczbę produktów jak przed rokiem (1009 szt. w 2023 r. względem 1010 szt. w 2022 r.). Spółka zanotowała wzrost przychodów rdr. o 26,1 proc. do 156,2 mln zł.