Prezes firmy Bartek Kras zapewnia, że firma zasypywana jest zamówieniami na akumulatory trakcyjne do elektrycznych ciężarówek. – Klienci chcą rocznie zamawiać akumulatory od 0,6 do 1 GWh, w licznych audytach zebraliśmy bardzo dobre oceny. Brakuje nam tylko zdolności produkcyjnej – przyznaje Kras.
Czytaj więcej
Transport intermodalny to najlepsza odpowiedź na wyzwania, z jakimi mierzą się dziś firmy transportowe – przekonują eksperci CFL multimodal. Luksemburski dostawca usług logistycznych chce być partnerem dla polskich firm transportowych, oferując m.in. bezpośrednie połączenia kolejowe między Polską a Europą Zachodnią i Południową.
Działka jest gotowa do rozpoczęcia budowy, a produkcja akumulatorów w hali o powierzchni 18 tys. m kw. ruszy najpóźniej w styczniu 2024 roku. Docelowo fabryka będzie musiała produkować akumulatory o łącznej pojemności 2-4 GWh.
Zatrudnienie w zakładzie wyniesie 350 osób, a skromny liczbowo skład tłumaczony jest zamierzoną automatyzacją z robotami spawalniczymi i montażowymi oraz wykorzystaniem szerokiej bazy poddostawców. Ich rolą będzie produkcja wiązek, blaszanych obudów itp.
Prezes spółki nie zdradza szczegółów, tłumacząc, że wiele szczegółów czeka jeszcze na uzgodnienie. Obecna fabryka jest w stanie wyprodukować akumulatory o łącznej pojemności 0,6 GWh.