Prezes firmy Bartek Kras zapewnia, że firma zasypywana jest zamówieniami na akumulatory trakcyjne do elektrycznych ciężarówek. – Klienci chcą rocznie zamawiać akumulatory od 0,6 do 1 GWh, w licznych audytach zebraliśmy bardzo dobre oceny. Brakuje nam tylko zdolności produkcyjnej – przyznaje Kras.
Działka jest gotowa do rozpoczęcia budowy, a produkcja akumulatorów w hali o powierzchni 18 tys. m kw. ruszy najpóźniej w styczniu 2024 roku. Docelowo fabryka będzie musiała produkować akumulatory o łącznej pojemności 2-4 GWh.
Zatrudnienie w zakładzie wyniesie 350 osób, a skromny liczbowo skład tłumaczony jest zamierzoną automatyzacją z robotami spawalniczymi i montażowymi oraz wykorzystaniem szerokiej bazy poddostawców. Ich rolą będzie produkcja wiązek, blaszanych obudów itp.
Prezes spółki nie zdradza szczegółów, tłumacząc, że wiele szczegółów czeka jeszcze na uzgodnienie. Obecna fabryka jest w stanie wyprodukować akumulatory o łącznej pojemności 0,6 GWh.
Inwestycje są możliwe dzięki wsparciu nowego właściciela, Grupy Famur. Kupiła on za 59,12 mln euro łącznie 18 475 729 akcji Impact Clean Power Technology, reprezentujących 51% kapitału zakładowego oraz uprawniających do wykonywania ok. 59% głosów na walnym zgromadzeniu.