InPost używa 306 elektrycznych aut dostawczych, zamówił 174 nowe auta EV, w tym 100 Fordów E-Transit, 74 samochody marki Stellantis zaadaptowane przez firmę Voltia oraz Mercedesy eSprinter.
Flota dostarczy przesyłki w miastach partnerskich programu Green City. – Inwestujemy w powiększenie naszej floty aut elektrycznych, a przy okazji realizujemy cele, jakie sobie postawiliśmy, aby do 2040 roku nasza działalność była zeroemisyjna dla środowiska, choć już teraz InPost jest liderem w zielonej transformacji w Polsce w sektorze logistycznym, dzięki dostawom poprzez Paczkomat – zapewnia wiceprezes zarządu InPost Dariusz Lipiński.
Wskazuje, że jeden kurier dystrybuujący przesyłki do automatów InPost dostarcza do 4-5 urządzeń ok. 1000 w ciągu dnia pracy. Natomiast kurier w tradycyjnej formule door-to-door doręcza średnio 75 przesyłek. – Oznacza to, że wybierając usługi InPost klienci przyczyniają się do ograniczenia emisji CO2 aż o 75% - podkreśla Lipiński.
Wyniki najnowszego raportu Gemius o rynku e-commerce w Polsce wskazują, że dostawy do Paczkomatów są wybierane prze 83% ankietowanych.
Czytaj więcej
Mała ilość energii w akumulatorach w porównaniu do zbiornika paliwa wymusza na użytkownikach elektrycznych aut optymalizację tras. To oznacza wielki rynek dla dostawców oprogramowania do zarządzania flotami.