InPost używa 306 elektrycznych aut dostawczych, zamówił 174 nowe auta EV, w tym 100 Fordów E-Transit, 74 samochody marki Stellantis zaadaptowane przez firmę Voltia oraz Mercedesy eSprinter. 

Czytaj więcej

Z Polski na Zachód koleją. CFL multimodal wie jak to zorganizować

Flota dostarczy przesyłki w miastach partnerskich programu Green City. – Inwestujemy w powiększenie naszej floty aut elektrycznych, a przy okazji realizujemy cele, jakie sobie postawiliśmy, aby do 2040 roku nasza działalność była zeroemisyjna dla środowiska, choć już teraz InPost jest liderem w zielonej transformacji w Polsce w sektorze logistycznym, dzięki dostawom poprzez Paczkomat – zapewnia wiceprezes zarządu InPost Dariusz Lipiński. 

Wskazuje, że jeden kurier dystrybuujący przesyłki do automatów InPost dostarcza do 4-5 urządzeń ok. 1000 w ciągu dnia pracy. Natomiast kurier w tradycyjnej formule door-to-door doręcza średnio 75 przesyłek. – Oznacza to, że wybierając usługi InPost klienci przyczyniają się do ograniczenia emisji CO2 aż o 75% - podkreśla Lipiński. 

Wyniki najnowszego raportu Gemius o rynku e-commerce w Polsce wskazują, że dostawy do Paczkomatów są wybierane prze 83% ankietowanych.

Czytaj więcej

Elektryczne pojazdy na elektronicznej smyczy

Nowe auta, które trafią do floty InPost w 2022 roku to 100 sztuk samochodów dostawczych Ford E-Transit, zapewniających 255 km zasięgu oraz 12m3 przestrzeni załadunkowej. Ponadto w szeregach InPost pojawi się 74 nowych samochodów dostawczych, w tym samochody marki Stellantis z adaptacją firmy Voltia, które zapewnią do 200 km zasięgu w mieście, oraz 11m3 przestrzeni i ładowności 900 kg, a także Mercedes-Benz eSprinter o parametrach: do 120 km zasięgu i 11 m3 przestrzeni załadunkowej i ładowności 850 kg. Partnerem finansowym rozwoju floty samochodów elektrycznych InPost jest Arval Service Lease Polska.

W elektryczne samochody dostawcze inwestują także konkurenci jak DHL Parcel i GLS.