W latach 2021-2026 Bosch zainwestuje w technologie wodorowe prawie 2,5 mld euro, z czego blisko dwie trzecie przeznaczone jest na rozwój układu napędowego. Firma spodziewa się, że do 2030 roku wartość sprzedaży wodorowych komponentów sięgnie 5 mld euro rocznie.
W lipcu br. ruszyła produkcja kompletnych ogniw paliwowych w Stuttgart-Feuerbach (stos produkowany jest w Bambergu), które trafiają do ciężarówek Nicola Tre. Ich sprzedaż rozpocznie się tej jesieni w USA. Ogniwa wytwarza także fabryka w Chongqing w Chinach, a za 3 lata produkować je będzie także zakład Anderson, w Południowej Karolinie (USA).
Ogniwo paliwowe zamontowane w podwoziu ciężarówki Nicola Tre.
Szybciej i dalej na wodorze
Bosch podkreśla, że ogniwo jest sprawdzone, pojazdy weń wyposażone przejechały ponad 2 mln km, głównie w Chinach, gdzie kursuje 200 próbnych ciężarówek.
Czytaj więcej
Gdański port ma szansę na zwiększenie przeładunków gotowych samochodów i obsługę rynku polskiego, czeskiego i słowackiego, a w przyszłości także innych.