Ogłoszone latem 2022 roku przejęcie działu przewozów międzynarodowych Ekol przez DFDS nieoczekiwanie objęło także polską spółkę tureckiego koncernu logistycznego. Przejęcie jest wynikiem zmiany strategii w tureckiej centrali. Polski oddział dysponuje magazynami o powierzchni 50 tys. m kw. i jest zyskowny. DFDS dysponuje magazynem pod Poznaniem oraz bazą ciężarówek pod Szubinem, co jest wynikiem przejęcia na początku 2021 roku holenderskiej spółki HSF Logistics, specjalizującej się w transporcie chłodniczym.
Rok wcześniej DFDS przejął dział promowy Ekol, operujący na Morzu Śródziemnym.
Czytaj więcej
Zablokowanie przez protestujących drogowych przejść z Ukrainą stało się szansą na rozwój przewozów kolejowych.
To już kolejna duża zmiana w branży TSL po bankructwie sieci Pall-Ex na początku listopada. – W nadchodzącym roku należy się spodziewać przejęć w TSL przynajmniej z dwóch przyczyn: część firm nie radzi sobie zbyt dobrze na obecnie trudnym rynku pełnym wyzwań, dlatego będą do „nabycia” w zapewne bardzo atrakcyjnej cenie – są gracze rynkowi czekający na takie okazje, aby kupić w dobrej cenie – zapewnia dyrektor zarządzający IPP Poland Tomasz Sączek.
Przejęcia, przejęcia…
Natomiast dyrektor zarządzający Supply Chain & Logistics Network Expert Grzegorz Lichocik zauważa, że wejście na rynek polski, który jest dość mocno opanowany przez głównych graczy, z usługami drobnicowymi jest z pewnością trudny i wymaga sporych inwestycji, zarówno w samą sieć, ale również i w kompetencje.