Wysyłkomaty. Czy to kolejna rewolucja w paczkach?

GLS rozpoczęła współpracę z operatorem tzw. wysyłkomatów.

Publikacja: 02.12.2020 17:27

Wysyłkomaty. Czy to kolejna rewolucja w paczkach?

Foto: logistyka.rp.pl

Jak tłumaczy operator KEP, jednym z powodów jest rozkwit mniejszych sklepów działających w branży e-commerce. Ale nowa usługa ma być szczególnie wygodna dla nadawców przesyłek międzynarodowych.

Czytaj więcej w: Przesyłki za 2 złote

Wysyłkomat umożliwia nadawcom samodzielne nadanie przesyłek, a cały proces jest zautomatyzowany: urządzenie bezobsługowo waży i mierzy paczki oraz drukuje etykiety. Nadanie można opłacić bezpośrednio z wykorzystaniem płatności zbliżeniowych lub kodu Blik. Przesyłkę można też przygotować online, a następnie sfinalizować proces w maszynie z wykorzystaniem kodu QR lub technologii beacon.

Za projektem stoi firma Asapon. Operator innowacyjnych urządzeń będzie współpracował z holenderską firmą kurierską w Polsce.

Czytaj więcej w: Rynek dostaw KEP „poza domem”

– Skorzystanie z naszych usług poprzez wysyłkomaty to dobre rozwiązanie dla tych nadawców, którzy wysyłają mniejsze ilości paczek, zwłaszcza zagranicznych, a przy tym zależy im na elastyczności i niezawodności. Urządzenie pozwala nadać przesyłki szybko i o dowolnej porze, a nasza sieć międzynarodowa obejmuje 40 krajów w Europie oraz USA i Kanadzie – komentuje Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.

Jak podkreśla, odbiorcy otrzymają przesyłki w tym samym terminie, w jakim otrzymaliby je w przypadku nadania bezpośrednio przez kuriera. – Od strony logistycznej fakt nadania paczki w wysyłkomacie nic nie zmienia, również w przypadku przesyłek zagranicznych – przekonuje.

Czytaj więcej w: Poczta Polska z szybką ścieżką dla e-handlu

Wysyłkomaty działają od 2018 r. Do tej pory Asapon zainstalował 166 tego rodzaju maszyn w sześciu województwach. – Wiele wskazuje na to, że ta forma nadawania paczek będzie się rozwijała, jednak część nadawców nadal będzie korzystała z punktów nadania i odbioru, np. dlatego, że będzie miała taki punkt bliżej. Te dwa rozwiązania doskonale się uzupełniają – dodaje Małgorzata Markowska.

Sieć punktów nadania i odbioru (prowadzonych przez partnerów GLS) przekroczyła już 1300 lokalizacji.

Jak tłumaczy operator KEP, jednym z powodów jest rozkwit mniejszych sklepów działających w branży e-commerce. Ale nowa usługa ma być szczególnie wygodna dla nadawców przesyłek międzynarodowych.

Czytaj więcej w: Przesyłki za 2 złote

Pozostało 87% artykułu
Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach