Wysyłkomaty. Czy to kolejna rewolucja w paczkach?

GLS rozpoczęła współpracę z operatorem tzw. wysyłkomatów.

Publikacja: 02.12.2020 17:27

Wysyłkomaty. Czy to kolejna rewolucja w paczkach?

Foto: logistyka.rp.pl

Jak tłumaczy operator KEP, jednym z powodów jest rozkwit mniejszych sklepów działających w branży e-commerce. Ale nowa usługa ma być szczególnie wygodna dla nadawców przesyłek międzynarodowych.

Czytaj więcej w: Przesyłki za 2 złote

Wysyłkomat umożliwia nadawcom samodzielne nadanie przesyłek, a cały proces jest zautomatyzowany: urządzenie bezobsługowo waży i mierzy paczki oraz drukuje etykiety. Nadanie można opłacić bezpośrednio z wykorzystaniem płatności zbliżeniowych lub kodu Blik. Przesyłkę można też przygotować online, a następnie sfinalizować proces w maszynie z wykorzystaniem kodu QR lub technologii beacon.

Za projektem stoi firma Asapon. Operator innowacyjnych urządzeń będzie współpracował z holenderską firmą kurierską w Polsce.

Czytaj więcej w: Rynek dostaw KEP „poza domem”

– Skorzystanie z naszych usług poprzez wysyłkomaty to dobre rozwiązanie dla tych nadawców, którzy wysyłają mniejsze ilości paczek, zwłaszcza zagranicznych, a przy tym zależy im na elastyczności i niezawodności. Urządzenie pozwala nadać przesyłki szybko i o dowolnej porze, a nasza sieć międzynarodowa obejmuje 40 krajów w Europie oraz USA i Kanadzie – komentuje Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.

Jak podkreśla, odbiorcy otrzymają przesyłki w tym samym terminie, w jakim otrzymaliby je w przypadku nadania bezpośrednio przez kuriera. – Od strony logistycznej fakt nadania paczki w wysyłkomacie nic nie zmienia, również w przypadku przesyłek zagranicznych – przekonuje.

Czytaj więcej w: Poczta Polska z szybką ścieżką dla e-handlu

Wysyłkomaty działają od 2018 r. Do tej pory Asapon zainstalował 166 tego rodzaju maszyn w sześciu województwach. – Wiele wskazuje na to, że ta forma nadawania paczek będzie się rozwijała, jednak część nadawców nadal będzie korzystała z punktów nadania i odbioru, np. dlatego, że będzie miała taki punkt bliżej. Te dwa rozwiązania doskonale się uzupełniają – dodaje Małgorzata Markowska.

Sieć punktów nadania i odbioru (prowadzonych przez partnerów GLS) przekroczyła już 1300 lokalizacji.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach