Według danych z raportu „Wspólnie na rzecz Ziemi”, co trzeci kupujący w sieci zauważa pewne nieprawidłowości – konsumenci za szkodliwe uznają przede wszystkim używanie folii do pakowania przesyłek (20%), umieszczanie produktów spożywczych w woreczkach foliowych i reklamówkach (19%), niedostosowanie wielkości paczki do rozmiarów towaru (18%). Co 7. badany jako nieekologiczne wskazał wysyłanie produktów z tego samego miejsca „na raty” oraz brak możliwości odbioru przesyłki w dedykowanym punkcie nadawczo-odbiorczym lub automacie paczkowym.
GUS podaje, że w 2019 roku na jednego mieszkańca kraju przypadło około 332 kg zebranych odpadów komunalnych, a łącznie w ubiegłym roku zebrano ich aż 12,8 mln ton. To o 2,1%. więcej niż w 2018 roku.
Czytaj więcej w: Amazon: możemy wydrukować nawet jedną książkę
Administracje państw zajęły się na poważnie walką z opakowaniami po przesyłkach. Niemiecki rząd zarejestrował wszystkie działające tam sklepy internetowe i pobiera od nich opłaty za recykling opakowań.
Z danych Green Generation wynika, że 16% badanych chce dopłacić za opakowanie bez użycia folii, a 20% zgodzi się dłużej poczekać na przesyłkę, jeśli wynika to z dbałości e-sklepu o bardziej ekologiczną dostawę. – Widzimy rosnące zapotrzebowanie e-commerce na oferty ekologicznych opakowań i wypełniaczy – podkreśla dyrektor handlowa Sendit Kamila Kowalska.