CPK zostanie centrum przeładunków ekspresowych przesyłek

Poczta Polska wykorzysta CPK do stworzenia sieci szybkiej dystrybucji przesyłek.

Dla przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP), e-commerce i szeroko pojętej branży logistycznej, Poczta Polska planuje stworzenie na terenie Portu Solidarność hubu logistycznego do obsługi towarów w ruchu krajowym i zagranicznym.

Czytaj więcej w: InPost rośnie z prędkością 100 paczkomatów tygodniowo

Spółka CPK zobowiązała się uwzględnić potrzeby Poczty podczas planowania, projektowania i realizacji inwestycji lotniskowych i kolejowych, a także koordynacji przedsięwzięć drogowych. – Porozumienie o współpracy zakłada określanie priorytetów podczas planowania inwestycji CPK. Przewiduje też wsparcie ze strony Poczty Polskiej w przygotowywaniu dokumentacji projektowej, konsultacji propozycji niezbędnych aktów prawnych oraz rozwój obszaru innowacji i nowych technologii na styku działalności Poczty Polskiej i CPK – dodaje rzecznik prasowy Poczty PolskiejJustyna Siwek.

Czytaj więcej w: Amazon: możemy wydrukować nawet jedną książkę

Branża KEP rozwija dostawy w 24 godziny i wybudowana dla CPK sieć kolei dużych prędkości jest wymarzona dla dystrybucji przesyłek. – Na pokonanie kilkuset kilometrów transportem drogowym potrzeba co najmniej jednego dnia. Ta sama trasa będzie znacznie szybciej wykonana transportem lotniczym, ale będzie bardzo droga. Z tego powodu większość towarów zamawianych przez Internet trafia do klientów najwcześniej następnego dnia. Koleje dużej prędkości mogą wypełnić tą lukę i sprawić, że dostawa będzie szybsza, a przy tym nie za droga. Uważam, że ten rodzaj transportu może się bardzo dobrze sprawdzić w coraz bardziej popularnym systemie dostaw tego samego dnia. Klienci chcą mieć produkty coraz szybciej – podkreśla dr hab. Arkadiusz Kawa, dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania.

Czytaj więcej w: Poczta przygotowuje rekordowe inwestycje

Wskazuje, że dostawa tego samego dnia z wykorzystaniem transportu drogowego wymaga rozproszonej sieci dystrybucji, a to powoduje dodatkowe koszty związane z utrzymywaniem zapasu w wielu lokalizacjach. – Trzeba jednak pamiętać, że koleje dużych prędkości zużywają bardzo dużo energii, więc ich koszty eksploatacji w stosunku do zwykłych kolei są większe – zastrzega dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania.
Poczta Polska posiada na Lotnisku Chopina w Warszawie placówkę pocztową i punkt przeładunkowy, w którym obsługuje przesyłki lotnicze w ruchu międzynarodowym.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Dokumenty kierowców i aut ważne przez okres pandemii

Kierowcy i właściciele aut uaktualnią dokumenty po ustaniu pandemii. W ustawie o zmianie ustawy ...

Granice wewnętrze zamknięte do 15 maja

Komisja Europejska zaproponowała państwom członkowskim i stowarzyszonym przedłużenie ograniczeń w podróżach do 15 maja. ...

Mniejszy ruch, większa brawura

Na drogach królują ciężarówki, a kierowcy nielicznych samochodów osobowych biją rekordy prędkości. O ponad ...

Morskie terminale jeszcze nie oceniły spadków przeładunków

Działające w Polsce morskie terminale kontenerowe spodziewają się, że od kwietnia-maja przewozy z Chin ...

Dobre prognozy dla branży TSL, ale jest jeden problem

Logistycy i przewoźnicy inwestują miliardy złotych w magazyny i tabor, a także zwiększają zatrudnienie. ...

Wolnocłowe porty lekiem na brexit

Nieokreślony wciąż sposób opuszczenia Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię spędza sen z powiek transportowcom ...