Poczta Polska wykorzysta CPK do stworzenia sieci szybkiej dystrybucji przesyłek.
Dla przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP), e-commerce i szeroko pojętej branży logistycznej, Poczta Polska planuje stworzenie na terenie Portu Solidarność hubu logistycznego do obsługi towarów w ruchu krajowym i zagranicznym.
Czytaj więcej w: InPost rośnie z prędkością 100 paczkomatów tygodniowo
Spółka CPK zobowiązała się uwzględnić potrzeby Poczty podczas planowania, projektowania i realizacji inwestycji lotniskowych i kolejowych, a także koordynacji przedsięwzięć drogowych. – Porozumienie o współpracy zakłada określanie priorytetów podczas planowania inwestycji CPK. Przewiduje też wsparcie ze strony Poczty Polskiej w przygotowywaniu dokumentacji projektowej, konsultacji propozycji niezbędnych aktów prawnych oraz rozwój obszaru innowacji i nowych technologii na styku działalności Poczty Polskiej i CPK – dodaje rzecznik prasowy Poczty PolskiejJustyna Siwek.
Czytaj więcej w: Amazon: możemy wydrukować nawet jedną książkę
Branża KEP rozwija dostawy w 24 godziny i wybudowana dla CPK sieć kolei dużych prędkości jest wymarzona dla dystrybucji przesyłek. – Na pokonanie kilkuset kilometrów transportem drogowym potrzeba co najmniej jednego dnia. Ta sama trasa będzie znacznie szybciej wykonana transportem lotniczym, ale będzie bardzo droga. Z tego powodu większość towarów zamawianych przez Internet trafia do klientów najwcześniej następnego dnia. Koleje dużej prędkości mogą wypełnić tą lukę i sprawić, że dostawa będzie szybsza, a przy tym nie za droga. Uważam, że ten rodzaj transportu może się bardzo dobrze sprawdzić w coraz bardziej popularnym systemie dostaw tego samego dnia. Klienci chcą mieć produkty coraz szybciej – podkreśla dr hab. Arkadiusz Kawa, dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania.
Czytaj więcej w: Poczta przygotowuje rekordowe inwestycje
Wskazuje, że dostawa tego samego dnia z wykorzystaniem transportu drogowego wymaga rozproszonej sieci dystrybucji, a to powoduje dodatkowe koszty związane z utrzymywaniem zapasu w wielu lokalizacjach. – Trzeba jednak pamiętać, że koleje dużych prędkości zużywają bardzo dużo energii, więc ich koszty eksploatacji w stosunku do zwykłych kolei są większe – zastrzega dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania.
Poczta Polska posiada na Lotnisku Chopina w Warszawie placówkę pocztową i punkt przeładunkowy, w którym obsługuje przesyłki lotnicze w ruchu międzynarodowym.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.