InPost nie do ruszenia w Polsce

Fot. InPost

Spółka ma szansę trwale zdominować dostawy e-handlu w Polsce. Właśnie buduje fabrykę paczkomatów.

InPost, który w Polsce wyprzedził DPD w segmencie dostaw przesyłek e-handlu, dokonał tego oferując wygodny odbiór paczek w automatach. Spółka ma ponad 11 tys. paczkomatów, ale w tym roku planuje powiększać ich sieć w tempie stu maszyn tygodniowo.

Marek Różycki z firmy Last Mile Experts tłumaczy, że przewaga InPost jest związana z ilością maszyn, a w szczególności z bliskością do klienta. – Maszyny są kluczowe, ponieważ bardzo zwiększają wydajność sieci doręczeń. Większość operatorów będzie musiało mieć wcześniej czy później swoje paczkomaty lub znaleźć partnera, który je ma – uważa Różycki.

Czytaj więcej w: Poczta przygotowuje rekordowe inwestycje

InPost zapowiada, że w czerwcu ruszy pod Krakowem fabryka paczkomatów InPost. Na powierzchni 7,2 tys. mkw znajdzie się także biuro nadawczo-rozwojowe. – Zapotrzebowanie na nowe urządzenia zarówno w Polsce, jak i w Europie powoduje, że obok nowych sortowni i centrów logistycznych oraz inwestycji w IT naszym priorytetem jest umocnienie pozycji jako czołowego innowatora i producenta Paczkomatów w Europie. Mamy opatentowane większość nowatorskich elementów zastosowanych w naszych Paczkomatach, co daje nam dodatkowe możliwości rozwoju – podkreśla prezes InPost Rafał Brzoska.

Czytaj więcej w: Dla DPD pandemia jest żyłą złota

Różycki zaznacza, że ostatnia mila jest kluczowa dla sklepów internetowych. – Jest najdroższa i najtrudniejsza dla operatorów KEP, stanowi ok. 40 proc. kosztów logistycznych i najbardziej wpływa na końcową ocenę klienta. Dzisiaj największym wyzwaniem jest pojemność sieci i wielu operatorów było zmuszonych odmawiać odbioru paczek w szczycie – przypomina przedstawiciel Last Mile Experts.

Czytaj więcej w: CPK zostanie centrum przeładunków ekspresowych przesyłek

Własne maszyny do odbioru przesyłek stawiają też konkurenci: Ali Express, Poczta Polska, Allegro przygotowuje się do dużych inwestycji w maszyny. Jednak te działania nadchodzą bardzo późno. Wiele lokalizacji jest już zajętych, więc naśladowcy InPost mogą znaleźć się na przegranej pozycji. Słabością InPost jest z kolei funkcjonowanie praktycznie tylko na jednym rynku: w Polsce.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pod koniec kwietnia widoczny lekki wzrost ruchu ciężarówek

Ciężarówek na drogach mniej o 12 proc. w stosunku do kwietnia 2019 roku. W ...

Kręta droga do e-CMR

E-CMR obniży koszty administracyjne i uprości funkcjonowanie transportu. Mijają jednak lata, a projekt jest ...

Kraje OPEC pompują ile chcą, kosmicznie zdrożał jej transport

Ceny transportu ropy naftowej superzbiornikowcami (VLCC) wzrosły gwałtownie po rezygnacji krajów OPEC z ograniczania ...

O krok bliżej do autonomicznych aut

Ruszyła kolejna stacja próbna sieci 5G, tym razem w Instytucie Łączności. Docelowo nowa sieć ...

Pandemia kosztowała przewoźników drogowych ponad 550 mld euro

Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU szacuje, że pandemia zmniejszyła przychody światowej branży transportu drogowego ...

Październikowe odbicie w rejestracjach ciężarówek

Rejestracje cięgników wyższe niż rok temu, spółki leasingowe objęły do czerwca wakacjami leasingowymi 170 ...