InPost, który w Polsce wyprzedził DPD w segmencie dostaw przesyłek e-handlu, dokonał tego oferując wygodny odbiór paczek w automatach. Spółka ma ponad 11 tys. paczkomatów, ale w tym roku planuje powiększać ich sieć w tempie stu maszyn tygodniowo.
Marek Różycki z firmy Last Mile Experts tłumaczy, że przewaga InPost jest związana z ilością maszyn, a w szczególności z bliskością do klienta. – Maszyny są kluczowe, ponieważ bardzo zwiększają wydajność sieci doręczeń. Większość operatorów będzie musiało mieć wcześniej czy później swoje paczkomaty lub znaleźć partnera, który je ma – uważa Różycki.
Czytaj więcej w: Poczta przygotowuje rekordowe inwestycje
InPost zapowiada, że w czerwcu ruszy pod Krakowem fabryka paczkomatów InPost. Na powierzchni 7,2 tys. mkw znajdzie się także biuro nadawczo-rozwojowe. – Zapotrzebowanie na nowe urządzenia zarówno w Polsce, jak i w Europie powoduje, że obok nowych sortowni i centrów logistycznych oraz inwestycji w IT naszym priorytetem jest umocnienie pozycji jako czołowego innowatora i producenta Paczkomatów w Europie. Mamy opatentowane większość nowatorskich elementów zastosowanych w naszych Paczkomatach, co daje nam dodatkowe możliwości rozwoju – podkreśla prezes InPost Rafał Brzoska.
Czytaj więcej w: Dla DPD pandemia jest żyłą złota