InPost zwiększył w 2020 roku przychody o 104 proc. do 2,53 mld zł (w tym 2,51 mld w Polsce). Marża EBITDA wzrosła do 39,3 proc. Jednocześnie wydatki inwestycyjne powiększyły się o 68 proc. do 537 mln zł, a wolne przepływy zwiększyły się dziesięciokrotnie do 380 mln zł.
Paczkomaty ciągną spółkę
InPost zarobił na paczkomatach 1,1 mld zł osiągając 59,2 proc. marży. W segmencie doręczeń kurierskich marża wyniosła 31,2 proc. (przychody 198 mln zł). InPost na koniec 2002 roku miał 12 254 paczkomaty, a do końca br. ich liczba powiększy się do 16,5-18,5 tys., w tym do 15,5 tys. w Polsce.
Czytaj więcej w: KAS uszczelni pobór podatków od e-handlu
W 2020 roku InPost doręczył 310 mln przesyłek, z tego 247,2 mln w Polsce. InPost spodziewa się, że w tym roku przyrost doręczeń w paczkomatach wyniesie nawet 50 proc., gdy doręczeń kurierskich o maksymalnie 30 proc.
Spółka spodziewa się w tym roku zwiększyć liczbę przesyłek od 445-465 mln, a wliczając wyniki właśnie kupowanej sieci Mondial Relay, ich liczba może wzrosnąć do 615-645 mln, zaś przychody do 5,7-5,9 mld zł.