Z badania zleconego przez CBRE wnika, że Polacy najczęściej kupowali online ubrania, kosmetyki oraz artykuły przemysłowe. Zakupy spożywcze znalazły się dopiero na 6. pozycji. 45% osób przyznaje, że jedyną motywacją do odwiedzenia wirtualnego sklepu były ograniczenia związane z epidemią i nie zamierza przerzucić się na zakupy online. Przeciwnego zdania jest co trzeci Polak, który zakłada zwiększenie częstotliwości kupowania przez internet. – O tym, że tęskniliśmy za wizytami w centrum handlowym świadczy to, że aż 56% z nas od ich pełnego otwarcia co najmniej raz się tam wybrało – przekonuje szefowa sektora handlowego w CBRE Magdalena Frątczak.
Czytaj więcej w: Przejść suchą nogą przez kryzys dzięki e-handlowi
Na pytanie, czy zamknięcie centrów handlowych sprawiło, że Polacy będą częściej kupowali przez internet w przyszłości, aż 45% odpowiada, że nie. Przeciwnego zdania jest 34% osób, a co piąty Polak nie wie jeszcze jak zmienią się jego nawyki zakupowe w przyszłości.
Frątczak podkreśla, że liczba odwiedzających zbliża się w niektórych galeriach do poziomu sprzed pandemii.