GLS rozbudował magazyn w Poznaniu

Poznańska fili GLS została mocno rozbudowana – spółka dobudowała część hali, w której mieści się strefa kurierska oraz załadunkowa.

Publikacja: 12.08.2020 15:26

GLS rozbudował magazyn w Poznaniu

Foto: logistyka.rp.pl

W efekcie obiekt ma blisko dwa razy więcej bram kurierskich (teraz jest ich 158), poza tym z ośmiu do trzynastu zwiększyła się liczba bram załadunkowych (z możliwością dodania kolejnych siedmiu), przybyło też bram rozładunkowych dla samochodów liniowych. Powierzchnia obiektu jest teraz większa łącznie o ok. 50 proc. Dzięki inwestycji filia, działająca w tej lokalizacji od 2008 r., będzie w stanie obsłużyć dwa razy więcej paczek niż przed rozbudową.

Czytaj więcej w: Odbiór w punkcie trwale zmieni rynek kurierski

Oddział GLS w Poznaniu należy do jednego z najszybciej rozwijających się w kraju (pod względem ilości przesyłek). – Dzięki rozbudowie zwiększyliśmy potencjał sortowania paczek, które obecnie mogą być wysyłane z Poznania nawet do kilkunastu kierunków podczas procesu załadunkowego. Filia wspiera w ten sposób sortownie regionalne we Wrocławiu i w Bydgoszczy. Obiekt jest też w pełni przygotowany by przejąć funkcję samodzielnej sortowni regionalnej – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager w GLS Poland.

Czytaj więcej w: Poczta Polska z nową linią Cargo na Okęciu

Jeszcze w tym roku w poznańskim obiekcie kurierskiej firmy ruszy sortownia dla paczek eksportowych. Będą stąd kierowane do krajów Europy Zachodniej. Jak tłumaczy Markowska, pozwoli to odciążyć sortownię w Strykowie, która pełni funkcję głównego hubu GLS w Polsce. – Jeszcze tej jesieni przekierujemy tu część transportu liniowego obsługującego kierunki zachodnie – zapowiada.

Operator już planuje rozbudowę swoich filii m.in. w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Zielonej Górze i Czeladzi. Całkowicie nowe filie powstaną ponadto w Starogardzie, Zamościu oraz Różanie (woj. mazowieckie).

W efekcie obiekt ma blisko dwa razy więcej bram kurierskich (teraz jest ich 158), poza tym z ośmiu do trzynastu zwiększyła się liczba bram załadunkowych (z możliwością dodania kolejnych siedmiu), przybyło też bram rozładunkowych dla samochodów liniowych. Powierzchnia obiektu jest teraz większa łącznie o ok. 50 proc. Dzięki inwestycji filia, działająca w tej lokalizacji od 2008 r., będzie w stanie obsłużyć dwa razy więcej paczek niż przed rozbudową.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach