InPost przesiada się na elektryczne furgonetki

Do końca 2021 roku kurierzy InPost będą poruszać się w Warszawie tylko e-furgonami.

Publikacja: 15.10.2020 15:51

InPost przesiada się na elektryczne furgonetki

Foto: logistyka.rp.pl

InPost rozszerza flotę samochodów elektrycznych o 40 nowych Nissanów e-NV200 XL Voltia i e-NV 200. Samochody będą jeździć w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. W przyszłym roku InPost planuje, przy wsparciu z funduszu niskoemisyjnego transportu, zwiększenie floty do 500 samochodów elektrycznych, które będą dostarczały przesyłki w najważniejszych miastach w Polsce. Pierwszym całkowicie „elektrycznym” miastem z zielonymi dostawami do Paczkomatów InPost będzie Warszawa – gdzie zgodnie z planem nastąpi to do końca 2021 roku.

Czytaj więcej w: Kto odpowie za szkody autonomicznych aut?

Samochody Nissan zapewniają zasięg do 200 km w mieście, ładowność 580 kg oraz 8 m3 przestrzeni ładunkowej. Powiększenie przedziału ładunkowego uzyskano poprzez wydłużenie nadwozia i podwyższenie dachu. W środku można przebywać w pozycji stojącej, co zwiększa komfort pracy kierowcy przy załadunku. Pojazd jest wyposażony w wydajny akumulator litowo-jonowy o pojemności 40 kWh oraz złącze CHAdeMO, umożliwiające szybkie ładowanie prądem stałym. Istnieje również możliwość ładowania półszybkiego z mocą 6,6 kW.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy porażeni prądem

Wygodę pracy kurierów zapewniają także między innymi bezkluczykowy system dostępu do samochodu i włączania silnika I-Key, automatyczna klimatyzacja oraz podgrzewane siedzenia.

Czytaj więcej w: Czy opłaca się kupić elektryczne auto dostawcze?

W 2019 roku Poczta Polska zdecydowała się na 36-miesieczny wynajem 20 Nissanów e-NV-200 w firmie Arval Service Lease Polska. Standardowe samochody mają pojemność przestrzeni ładunkowej wynoszącą 4,2 m3.

InPost rozszerza flotę samochodów elektrycznych o 40 nowych Nissanów e-NV200 XL Voltia i e-NV 200. Samochody będą jeździć w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. W przyszłym roku InPost planuje, przy wsparciu z funduszu niskoemisyjnego transportu, zwiększenie floty do 500 samochodów elektrycznych, które będą dostarczały przesyłki w najważniejszych miastach w Polsce. Pierwszym całkowicie „elektrycznym” miastem z zielonymi dostawami do Paczkomatów InPost będzie Warszawa – gdzie zgodnie z planem nastąpi to do końca 2021 roku.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach