Rynek zagranicznych przesyłek szybko rośnie

Polskie sklepy online zdobywają coraz więcej klientów w innych krajach, a polscy internauci coraz więcej kupują za granicą. To sprawia, że ruch transgraniczny w sektorze kurierskim rośnie w błyskawicznym tempie.

Publikacja: 06.09.2019 15:27

Rynek zagranicznych przesyłek szybko rośnie

Foto: fot. AdobeStock

Za granicą kupuje już 23 proc. polskich internautów, czyli o 7 punktów procentowych więcej niż przed rokiem – wynika z danych Gemiusa za 2018 r. Trend potwierdzają raporty firm kurierskich: dynamika wzrostu przesyłek międzynarodowych utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie. – Co roku wzrasta liczba zarówno paczek eksportowych, jak i importowych. Wolumen paczek eksportowych ponad dwukrotnie przewyższa obecnie wolumen paczek importowych – mówi Michał Rząsa, kierownik działu spedycji międzynarodowej GLS Poland.

CZYTAJ TAKŻE: InPost z Empikiem ruszają z darmową dostawą

Badania pokazują, że zagranicznym partnerem numer jeden dla polskiej branży e-commerce i lokomotywą dynamicznego rozwoju segmentu przesyłek międzynarodowych są Niemcy. Nawet ponad 90 proc. Niemców kupuje w sieci przynajmniej raz w roku. Obroty handlu online rosły tam w ostatnich latach o ponad 10 proc. rocznie, a wartość tamtejszego rynku e-commerce przekroczyła w ub. r. 50 mld euro (dane Handelsverband Deutschland). – Wysyłamy do Niemiec ogromną liczbę paczek, a równocześnie cały czas obserwujemy dynamiczny wzrost wolumenu na tym kierunku. – potwierdza Michał Rząsa.

""

fot. AdobeStock

logistyka.rp.pl

Najaktywniejsi w zakupach za granicą są tzw. milenialsi. Młodzi użytkownicy są świadomi sytuacji rynkowej i cenią sobie szeroki wybór produktów. Jak wynika z raportu Barometer E-shopper, przygotowanego na zlecenie DPDgroup, aż 45 proc. z nich dokonuje zakupów na zagranicznych stronach internetowych. – To właśnie milenialsi najczęściej są tzw. nowymi nabywcami i stanowią aż 52 proc. tej grupy. To świadomi nabywcy – lubią programy lojalnościowe, cenią łatwość procesu zakupowego i bezpieczeństwo transakcji  – komentuje Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

CZYTAJ TAKŻE: Gra w paczki coraz trudniejsza, konkurencja jest mordercza

Przedstawiciele milenialsów do załatwiania swoich codziennych zadań najczęściej wykorzystują smartfon. 62 proc. tego pokolenia robi zakupy za pośrednictwem smartfona, co jest wynikiem  o 13 p.p. wyższym niż dwa lata wcześniej. E-commerce zaś szybko odpowiada na oczekiwania milenialsów, gdyż nowe technologie oferują e-sklepom niemal nieograniczone możliwości – od tworzenia aplikacji i responsywnych stron internetowych, poprzez kreowanie i podtrzymywanie pozytywnego wizerunku online, aż po inwestowanie w kampanie reklamowe w mediach społecznościowych. Badania Kantar TNS pokazują, iż już trzy czwarte osób urodzonych w latach 80.  i 90. XX w.) kupuje w internecie. Coraz częściej u osób młodych zakupy online stają się pierwszym wyborem.

Za granicą kupuje już 23 proc. polskich internautów, czyli o 7 punktów procentowych więcej niż przed rokiem – wynika z danych Gemiusa za 2018 r. Trend potwierdzają raporty firm kurierskich: dynamika wzrostu przesyłek międzynarodowych utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie. – Co roku wzrasta liczba zarówno paczek eksportowych, jak i importowych. Wolumen paczek eksportowych ponad dwukrotnie przewyższa obecnie wolumen paczek importowych – mówi Michał Rząsa, kierownik działu spedycji międzynarodowej GLS Poland.

Pozostało 80% artykułu
Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił