Maersk wykupił agencję celną KGH

Maersk przygotowuje się na brexit i powiększa działalność agencji celnej.

Publikacja: 13.07.2020 08:56

Maersk wykupił agencję celną KGH

Foto: logistyka.rp.pl

Największy armator kontenerowy A.P. Moeller-Maersk ogłosił odkupienie od Bridgepoint Development Capital agencji celnej KGH. Armator umocni się w ten sposób jako zintegrowany dostawca usług transportu drobnicowego. – To doskonałe uzupełnienie naszej oferty – zapewnił szef Ocean & Logistics w A.P. Moller – Maersk Vincent Clerc.

Czytaj więcej w: Nowe brytyjskie terminale promowe

Mająca siedzibę w Gothenburgu spółka KGH działa w całej Europie i ma rozwinięte usługi cyfrowe. W 2019 roku zanotowała 95,5 mln dol. przychodów, EBIDTA 17,2 mln dol. i marżę EBIDTA sięgającą 18 proc. Spółka zatrudnia 775 osób i rocznie odprawia 1,98 mln przesyłek.

Czytaj więcej w: Miliardowe ulgi dla importerów mają przyciągnąć ładunki do niemieckich portów

Własna agencja celna Maersk działa w 22 krajach, uzyskała w ub.r. przychód 109,4 mln dol. przy zatrudnieniu 960 osób, odprawiających 2,38 mln przesyłek rocznie.

Zakup będzie kosztował armatora 279 mln dol., a roczne oszczędności mogą wynieść od 5,4 do 8 mln dol.

Największy armator kontenerowy A.P. Moeller-Maersk ogłosił odkupienie od Bridgepoint Development Capital agencji celnej KGH. Armator umocni się w ten sposób jako zintegrowany dostawca usług transportu drobnicowego. – To doskonałe uzupełnienie naszej oferty – zapewnił szef Ocean & Logistics w A.P. Moller – Maersk Vincent Clerc.

Czytaj więcej w: Nowe brytyjskie terminale promowe

Logistyka Kontraktowa
Jak branża TSL ma raportować ESG?
Logistyka Kontraktowa
Potencjał międzynarodowych przesyłek kurierskich
Logistyka Kontraktowa
ESG poniżej zera
Logistyka Kontraktowa
Czy ESG zagrozi istnieniu polskich firm?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Logistyka Kontraktowa
Redakcja dziennika Rzeczpospolita zaprasza na VI Spotkanie Liderów branży TSL