Reklama
Rozwiń
Reklama

Paczkomaty wyprzedziły kurierów

Klienci coraz chętniej korzystają z automatów paczkowych.

Publikacja: 22.07.2020 11:07

Paczkomaty wyprzedziły kurierów

Foto: logistyka.rp.pl

Według raportu Gemius, aż 61% kupujących w Internecie deklaruje, że Paczkomaty są najczęściej wybieraną formą dostawy. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej rok do roku.

Czytaj więcej w: Co trzeci Polak będzie więcej kupował przez internet

Dla 45% badanych możliwość darmowego odesłania towaru w Paczkomacie zachęca do robienia zakupów w e-sklepach. Ten sposób odesłania zakupów jest drugą najczęściej wybieraną formą zwrotu, zaraz po odebraniu jej osobiście przez kuriera.

Czytaj więcej w: Detaliści rozbujali rynek kurierski

Usługi kurierskie InPost także zyskały na popularności – zanotowały więcej wskazań o 3 punkty procentowe wobec wyników badań z 2019 roku, co sprawia, że InPost nadal jest trzecią najchętniej wybieraną firmą kurierską w Polsce.

Reklama
Reklama

InPost ma ponad 7 tys. paczkomatów, a aplikację tej firmy na smartfony pobrało 4 mln użytkowników.

Według raportu Gemius, aż 61% kupujących w Internecie deklaruje, że Paczkomaty są najczęściej wybieraną formą dostawy. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej rok do roku.

Reklama
Logistyka Kontraktowa
Sektor logistyczny wpadł w objęcia geopolityki
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Logistyka Kontraktowa
Rumunia, nowa ziemia obiecana
Logistyka Kontraktowa
Jak branża TSL ma raportować ESG?
Logistyka Kontraktowa
Potencjał międzynarodowych przesyłek kurierskich
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Logistyka Kontraktowa
ESG poniżej zera
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama