Według raportu Gemius, aż 61% kupujących w Internecie deklaruje, że Paczkomaty są najczęściej wybieraną formą dostawy. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej rok do roku.
Czytaj więcej w: Co trzeci Polak będzie więcej kupował przez internet
Dla 45% badanych możliwość darmowego odesłania towaru w Paczkomacie zachęca do robienia zakupów w e-sklepach. Ten sposób odesłania zakupów jest drugą najczęściej wybieraną formą zwrotu, zaraz po odebraniu jej osobiście przez kuriera.
Czytaj więcej w: Detaliści rozbujali rynek kurierski
Usługi kurierskie InPost także zyskały na popularności – zanotowały więcej wskazań o 3 punkty procentowe wobec wyników badań z 2019 roku, co sprawia, że InPost nadal jest trzecią najchętniej wybieraną firmą kurierską w Polsce.