Chodzi o system GPS online, dzięki któremu proces doręczania przesyłek będzie można nadzorować w czasie rzeczywistym, a tym samym monitorować trasy doręczeń oraz zwiększać ich skuteczność. Po zakończonych pomyślnie testach w centrali firmy oraz wybranych punktach dystrybucji, operator wprowadził właśnie to rozwiązanie do swoich oddziałów w całej Polsce.

Czytaj więcej w: Epidemia zabiła listy

Usługa śledzenia przesyłek jest dobrze znana z rynku kurierskiego. Na rynek doręczeń listowych wprowadziła ją osiem lat temu spółka Speedmail, specjalizująca się w doręczaniu korespondencji masowej dla firm. Teraz – dzięki zastosowaniu systemu „track&trace” oraz wyposażeniu listonoszy w urządzenia GPS – spółka jako pierwsza firma na tym rynku w kraju, zaoferowała możliwość monitorowania wszystkich kategorii przesyłek, nawet najtańszych listów zwykłych i marketingowych.

– Celem była optymalizacja związane z podniesieniem efektywności i jakości doręczeń. Wprowadzając w naszej sieci dystrybucyjnej urządzenia GPS online pokazujemy, że nasza spółka stale się rozwija – komentuje Janusz Konopka, prezes Speedmail.

Czytaj więcej w: Odbiór w punkcie trwale zmieni rynek kurierski

Klienci operatora już wcześniej mieli możliwość monitorowania procesu doręczenia korespondencji, ewidencjonowania nadanych przesyłek listowych oraz dostępu do raportów z wykonania usługi. Nowe rozwiązanie zapewni stały nadzór nad doręczycielami oraz większą kontrolę nad pokonywanymi przez nich trasami. Dzięki temu będzie można jeszcze dokładniej ustalić średni czas dostarczenia przesyłki, zoptymalizować trasy doręczeń oraz usprawnić pracę listonoszy.

System GPS online wdrożono we współpracy z Trackimo, producentem lokalizatorów posiadającym własną opatentowaną technologię i aplikacje oraz zapewniającym transfer danych GSM.