InPost rośnie jak na drożdżach

Sieć paczkomatów firmy kierowanej przez Rafała Brzoskę sięgnęła właśnie 8 tys. urządzeń.

Publikacja: 22.09.2020 12:46

InPost rośnie jak na drożdżach

Foto: logistyka.rp.pl

Ostatnia maszyna stanęła w Krakowie, ale jest przy tym jednym z pierwszych urządzeń w sieci, które swoim kształtem „dostosowują” się do otoczenia – mogą nie tylko mieć kształt podłużnej szafy, ale również „L” i „U”.

Czytaj więcej w: E-handel rozkręca też sektor transportu

Tempo rozwoju paczkomatów imponuje. Raptem w czerwcu InPost informował, że ma 7 tys. maszyn. Teraz ta dynamika ma jeszcze przyspieszyć, a to za sprawą projektu paczkomatów tzw. InDoor. Dotychczas szafy paczkowe stawiano na zewnętrz, w nowym przedsięwzięciu firma zamierza zagospodarować przestrzenie wewnątrz budynków. Paczkomaty mają być instalowane więc w biurowcach, blokach, czy galeriach handlowych.

Czytaj więcej w: Ranking TSL 2020

– Sieć Paczkomatów rośnie w ekspresowym tempie, od listopada ub. r. do końca tegorocznych wakacji postawiliśmy w całej Polsce 2 tys. maszyn. Z uwagi na małą dostępność miejsca w największych miastach wprowadziliśmy nowe urządzenia typu „L” i „U”. Taki właśnie paczkomat trafił do Krakowa – mówi Rafał Brzoska.

Czytaj więcej w: Przesyłki Poczty Polskiej dotrą do większej liczby krajów

Jak zaznacza, firm chce nadążać za popytem na jej usługi – w okresie pandemii wielu nowych klientów zdecydowało się odbierać oraz nadawać swoje przesyłki bezpiecznie, bez kontaktu z innymi ludźmi. – W najbliższej przyszłości jeszcze bardziej zwiększy się wygoda i dostęp do paczkomatów – dodaje prezes InPostu.

61 proc. kupujących w internecie deklaruje, że paczkomaty to najczęściej wybierana przez nich forma dostawy (to o 9 pkt. proc. więcej niż w 2019 r.).

Ostatnia maszyna stanęła w Krakowie, ale jest przy tym jednym z pierwszych urządzeń w sieci, które swoim kształtem „dostosowują” się do otoczenia – mogą nie tylko mieć kształt podłużnej szafy, ale również „L” i „U”.

Czytaj więcej w: E-handel rozkręca też sektor transportu

Pozostało 81% artykułu
Logistyka Kontraktowa
Jak branża TSL ma raportować ESG?
Logistyka Kontraktowa
Potencjał międzynarodowych przesyłek kurierskich
Logistyka Kontraktowa
ESG poniżej zera
Logistyka Kontraktowa
Czy ESG zagrozi istnieniu polskich firm?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Logistyka Kontraktowa
Redakcja dziennika Rzeczpospolita zaprasza na VI Spotkanie Liderów branży TSL