Należąca do Belgijskiej Poczty spółka Radial Poland otworzyła siedzibę i magazyn centralny o pow. 9,3 tys. mkw. (klasa A+) w Pruszkowie (na terenie MLP II Pruszków), gdzie pracuje 150 osób. Magazyn pod szyldem Radial rozpoczął działalność operacyjną we wrześniu.

Czytaj więcej w: Fulfilment: najszybciej rosnąca gałąź logistyki

Przygotowuje w nim zamówienia online B2C i B2B do około 50 państw na świecie. – Radial zapewnia klientom nie tylko pełną obsługę logistyczną ich sieci e-commerce w zakresie fulfillmentu oraz zarządzania dostawami, ale wspiera ich także w konkurowaniu i wchodzeniu na nowe rynki e-handlu. Dla firm, które planują ekspansję na rynkach zagranicznych, może być to nowa droga do realizacji tego celu, gdyż nasze systemy pozwalają przy jednej integracji na łatwy i szybki dostęp do usług w kolejnych centrach Radial zlokalizowanych w innych częściach świata. Dostarczamy pełną obsługę fulfillmentową transportu, w tym również wysoce wydajną obsługę zwrotów, zapewniając szybką gotowość towarów do ponownej sprzedaży” – opisuje dyrektor obiektu i jednocześnie członek zarządu Radial Poland Tomasz Okowiak.

Czytaj więcej w: Kosztowne zwroty e-handlu

Polski magazyn korzysta z międzynarodowego doświadczenia i wewnętrznego transferu wiedzy grupy bpost na całym świecie. – Oferujemy pełną gamę usług fulfillment włącznie z różnorodnymi usługami VAS, takimi jak chociażby projektowanie opakowań dla e-com czy druk cyfrowy i offsetowy. Nasi klienci mają dostęp do wiodącej na świecie technologii zarządzania zamówieniami dla omnichannel w ramach Radial Order Management, a być może w niedalekiej przyszłości także do technologii płatności oraz inteligentnej ochrony przed oszustwami – wymienia dyrektor sprzedaży CEE w Radial Mariusz Możdżyński.

Do grona klientów firmy Radial należy ponad 200 czołowych marek handlowych na świecie, głównie z branż: health&care, fashion, elektroniki, akcesoriów i biżuterii.

Czytaj więcej w: Brexit spowoduje podwyżki cen przesyłek

Firma, wcześniej znana jako przedsięwzięcie eBay, w 2017 roku została zakupiona przez Pocztę Belgijską za 820 mln dol. Na rynku północnoamerykańskim uważana jest za największego konkurenta Amazona. Posiada blisko 30-letnie międzynarodowe doświadczenie w technologiach i usługach związanych z siecią internetową oraz w zakresie usług fulfillment.

Radial ma 26 Centrów Fulfillment, 9 Centrów Obsługi Klienta i kolejnych kilka biur korporacyjnych, które znajdują się m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Polsce, Holandii, Włoszech, USA oraz Kanadzie. Przychody grupy bpost z logistyki e-handlu przekroczyły 1,1 mld euro, gdy cała grupa bpost zanotowała przychody przekraczające 3,8 mld euro.