InPost przesiada się na elektryczne furgonetki

Do końca 2021 roku kurierzy InPost będą poruszać się w Warszawie tylko e-furgonami.

Publikacja: 15.10.2020 15:51

InPost przesiada się na elektryczne furgonetki

Foto: logistyka.rp.pl

InPost rozszerza flotę samochodów elektrycznych o 40 nowych Nissanów e-NV200 XL Voltia i e-NV 200. Samochody będą jeździć w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. W przyszłym roku InPost planuje, przy wsparciu z funduszu niskoemisyjnego transportu, zwiększenie floty do 500 samochodów elektrycznych, które będą dostarczały przesyłki w najważniejszych miastach w Polsce. Pierwszym całkowicie „elektrycznym” miastem z zielonymi dostawami do Paczkomatów InPost będzie Warszawa – gdzie zgodnie z planem nastąpi to do końca 2021 roku.

Czytaj więcej w: Kto odpowie za szkody autonomicznych aut?

Samochody Nissan zapewniają zasięg do 200 km w mieście, ładowność 580 kg oraz 8 m3 przestrzeni ładunkowej. Powiększenie przedziału ładunkowego uzyskano poprzez wydłużenie nadwozia i podwyższenie dachu. W środku można przebywać w pozycji stojącej, co zwiększa komfort pracy kierowcy przy załadunku. Pojazd jest wyposażony w wydajny akumulator litowo-jonowy o pojemności 40 kWh oraz złącze CHAdeMO, umożliwiające szybkie ładowanie prądem stałym. Istnieje również możliwość ładowania półszybkiego z mocą 6,6 kW.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy porażeni prądem

Wygodę pracy kurierów zapewniają także między innymi bezkluczykowy system dostępu do samochodu i włączania silnika I-Key, automatyczna klimatyzacja oraz podgrzewane siedzenia.

Czytaj więcej w: Czy opłaca się kupić elektryczne auto dostawcze?

W 2019 roku Poczta Polska zdecydowała się na 36-miesieczny wynajem 20 Nissanów e-NV-200 w firmie Arval Service Lease Polska. Standardowe samochody mają pojemność przestrzeni ładunkowej wynoszącą 4,2 m3.

InPost rozszerza flotę samochodów elektrycznych o 40 nowych Nissanów e-NV200 XL Voltia i e-NV 200. Samochody będą jeździć w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. W przyszłym roku InPost planuje, przy wsparciu z funduszu niskoemisyjnego transportu, zwiększenie floty do 500 samochodów elektrycznych, które będą dostarczały przesyłki w najważniejszych miastach w Polsce. Pierwszym całkowicie „elektrycznym” miastem z zielonymi dostawami do Paczkomatów InPost będzie Warszawa – gdzie zgodnie z planem nastąpi to do końca 2021 roku.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej