Speedmail, największy w Polsce niezależny operator pocztowy, zapowiada regularne otwarcia nowych punktów dystrybucyjnych, rozwój oferty adresowanej dla e-commerce oraz pozyskiwanie kolejnych odbiorców. Prezes spółki Janusz Konopka zapowiada, że będzie kontynuować działania rozpoczęte w minionym roku, ale też wprowadzać nowe usługi. – Chcemy nadal rozwijać sieć dystrybucyjną. W roku 2020 zwiększyliśmy zasięg populacyjny o ponad 3 proc., co oznacza, że docieramy z naszą usługą pocztową do kolejnego miliona mieszkańców kraju. Otworzyliśmy także kolejne punkty dystrybucyjne, które pojawiły się w mniejszych i średniej wielkości miastach, takich jak Sokołów Podlaski, Żory czy Augustów – wylicza.
Czytaj więcej w: E-handel spodziewa się w tym roku 40-procentowego wzrostu
Operator planuje koncentrować rozwój na miejscowościach liczących 20-50 tys. mieszkańców. Speedmail dysponuje siatką ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast Polski. Firma chce rosnąć nie tylko geograficznie, ale i powiększać zakres usług. W ub. r. zwiększyła swój udział w segmencie obsługi administracji samorządowej, spółek komunalnych, służby zdrowia. – Mimo często niesprzyjających przepisów przetargowych udało nam się wygrać wiele postępowań ofertowych. Wśród naszych klientów znalazły się kolejne urzędy miast, spółki wodociągowe, szpitale, zarządy dróg, urzędy pracy – dodaje prezes Speedmail.
Czytaj więcej w: W 2020 roku wygrały punkty odbioru
Obecnie wśród odbiorów usług operatora największą część (28 proc.) stanowią firmy branży finansowej oraz telekomunikacyjnej (16 proc.). Ponad 7 proc. udziału w sprzedaży to nadania administracji publicznej, a 5 proc. e-commerce. – Z myślą szczególnie o tym ostatnim segmencie planujemy rozwijać usługę listopaczki. Wprowadzone pod koniec ub. r. rozwiązanie powstało pod kątem doręczeń przesyłek małogabarytowych, które stanowią znaczny udział w sprzedaży sklepów internetowych – wyjaśnia Janusz Konopka.