Drogie paliwo i brak kierowców duszą firmy

Przyszły rok przyniesie branży transportowej wzrost kosztów i ograniczenie ekspansji w UE. Natomiast niedobór pracowników może doprowadzić nawet do problemów z dostawami towarów.

Publikacja: 13.12.2021 22:34

Drogie paliwo i brak kierowców duszą firmy

Foto: Adobe Stock

Mocno rosną długi liczącej 125 tys. firm i zatrudniającej ok. 750 tys. osób polskiej branży transportowej. Jak podaje przygotowany przez Krajowy Rejestr Długów (KRD) raport „Obciążenie ponad normę – sytuacja finansowa w branży TSL", do którego dotarła „Rzeczpospolita", w listopadzie niespłacone zadłużenie firm transportowych w bazie danych KRD przekroczyło 1,24 mld zł. W porównaniu z początkiem 2020 r., a więc okresem jeszcze sprzed pandemii, zwiększyło się o 27 proc. Koronakryzys zwiększył liczbę dłużników o blisko 1 tys. firm, a średnie zadłużenie jednego przedsiębiorstwa transportowego wywindował z 43,2 tys. zł w marcu 2020 r. do 52,6 tys. zł obecnie. W sumie 23,5 tys. firm ma teraz 151,5 tys. przeterminowanych zobowiązań. W najgorszej sytuacji są małe firmy: 71 proc. dłużników prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Logistyka
Branża logistyczna szuka antidotum na spadki na rynku
Logistyka
Jaki jest udział transportu w PKB Polski?
Logistyka
Konferencja SGH o przyszłości logistyki
Logistyka
Średniacy mają pod górę
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Logistyka
Kurierski wyścig na punkty