Przebazowane transportowce Antonowa nadal latają, ale już nie z Kijowa

Rusłany nie dostały się w ręce Rosjan. Wojna na Ukrainie i drogie paliwo zmniejszą lotnicze przewozy ładunków.

Publikacja: 08.04.2022 11:18

Przebazowane transportowce Antonowa nadal latają, ale już nie z Kijowa

Antonow Airlines

Foto: Antonow Airlines

Rosjanie zniszczyli na kijowskim lotnisku An-225, An-26, An-74, hangary, biura i wieżę kontroli lotów. Natomiast linia lotnicza zdołała przebazować na lotnisko w Lipsku An-12, An-22, An-28, An-132D i flotę An-124-100-150. Samoloty wykonują loty, głównie z pomocą dla Ukrainy. Trzonem jest pięć transportowców An-124 Rusłan, które po spaleniu An-225 są największymi samolotami transportowymi świata, o ładowności 120-150 ton. 

Antonow Airlines

Foto: Antonow Airlines

Stawki w przewozach lotniczych utrzymują się na wysokim poziomie, podobnie jak popyt. W lutym przewozy ładunków były o 11,9 proc. większe niż w lutym 2019 roku, wylicza IATA. Organizacja podkreśla, że grudzień 2021 był najlepszym miesiącem w historii lotniczych przewozów ładunków. W stosunku do lutego 2021 roku wzrost przewozów międzynarodowych wyniósł 2,5 proc., a w Europie 2,2 proc.

Czytaj więcej

Budowana południowa trasa Jedwabnego Szlaku pozwoli obejść Małaszewicze

Wysokie ceny paliwa, które stanowi 27 proc. kosztów operacyjnych, zmuszają przewoźników do podnoszenia cen usług. Drugim niepokojącym czynnikiem jest malejący wskaźnik optymizmu kadry zakupowej, który w lutym zmalał do 48,2 punktu. 

Antonow Airlines

Foto: Antonow Airlines

Na niestabilność łańcuchów dostaw wpływa także chińska polityka zerowej tolerancji dla covidu. Władze potrafią zamknąć z dnia na dzień całe prowincje łącznie z portami lotniczymi i morskimi. 

IATA spodziewa się negatywnego wpływu na rynek przewozów lotniczych wojny na Ukrainie. 

Rosjanie zniszczyli na kijowskim lotnisku An-225, An-26, An-74, hangary, biura i wieżę kontroli lotów. Natomiast linia lotnicza zdołała przebazować na lotnisko w Lipsku An-12, An-22, An-28, An-132D i flotę An-124-100-150. Samoloty wykonują loty, głównie z pomocą dla Ukrainy. Trzonem jest pięć transportowców An-124 Rusłan, które po spaleniu An-225 są największymi samolotami transportowymi świata, o ładowności 120-150 ton. 

Stawki w przewozach lotniczych utrzymują się na wysokim poziomie, podobnie jak popyt. W lutym przewozy ładunków były o 11,9 proc. większe niż w lutym 2019 roku, wylicza IATA. Organizacja podkreśla, że grudzień 2021 był najlepszym miesiącem w historii lotniczych przewozów ładunków. W stosunku do lutego 2021 roku wzrost przewozów międzynarodowych wyniósł 2,5 proc., a w Europie 2,2 proc.

Szynowy
Finowie zamykają towarowy ruch kolejowy z Rosją
Drogowy
Serwisy ciężarówek zamknięte dla przewoźników z Rosji i Białorusi
Elektromobilność
Ekologia na głowie: cena kilograma wodoru zapiera dech
Produkty i Usługi
Europejski zielony wyścig do automatów paczkowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Szynowy
Unia nie zerwie połączeń kolejowych z Dalekim Wschodem