Serwisy ciężarówek zamknięte dla przewoźników z Rosji i Białorusi

Polscy klienci odbierają zamówione ciężarówki, których nadal brakuje, więc rejestracje maleją.

Publikacja: 07.04.2022 11:59

Serwisy ciężarówek zamknięte dla przewoźników z Rosji i Białorusi

Robert Przybylski

Foto: Robert Przybylski

Zachodnie sankcje uderzyły w transport samochodowy. Autoryzowane serwisy Mercedesa nie obsługują samochodów zarejestrowanych w Rosji i na Białorusi. – Decyzję podjęła centrala, która także wycofała się z Rosji i ze spółki z Kamazem. To nie jest prosty temat, bo mieliśmy wielu klientów z obu krajów, co oznacza, że mamy mniej klientów na ścianie wschodniej – przyznaje Piotr Materzok z Mercedes-Benz Trucks Polska. 

Czytaj więcej

Ekologia na głowie: cena kilograma wodoru zapiera dech

Podobną politykę mają serwisy Volvo i Scanii, które również nie obsługują firm z objętych sankcjami krajów. 

Tymczasem marcowe rejestracje nowych ciężkich samochód ciężarowych o dmc powyżej 16 ton były o 19 proc. mniejsze r/r i wyniosły 2422 pojazdy, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Od początku roku rejestracje w tym segmencie zmalały o 3,6 proc. 

Na pierwszym miejscy pozostał DAF z wynikiem (po trzech miesiącach) 1536 zarejestrowanych ciężarówek, przed Mercedesem (1291) i Volvo (1281). – Wydajemy auta sprzedane w ub.r. i wynik koncentracji działań na sprzedaży i serwisie. Nadal brakuje komponentów, głównie elektronicznych – przypomina Materzok. 

Czytaj więcej

Europejski zielony wyścig do automatów paczkowych

Kolejne miejsca zajmują MAN 1125 sztuk) i Scania (855). – Rejestracje są słabe, ponieważ otrzymaliśmy mało produkcyjnych miejsc, nie mogliśmy zamówić więcej samochodów. Nie mogliśmy sprzedawać tyle, ile chcieliśmy – tłumaczy Paweł Paluch ze Scania Polska. 

Dodaje, że wszyscy przewoźnicy odbierają samochody. – Nie mamy problemów z odbiorem aut. Wręcz przeciwnie, co chwilę dostajemy zapytania od przewoźników poszukujących samochodów. Nie mamy sygnałów, aby do przewoźników zbliżała się jakakolwiek katastrofa finansowa – zapewnia Paluch. 

Zachodnie sankcje uderzyły w transport samochodowy. Autoryzowane serwisy Mercedesa nie obsługują samochodów zarejestrowanych w Rosji i na Białorusi. – Decyzję podjęła centrala, która także wycofała się z Rosji i ze spółki z Kamazem. To nie jest prosty temat, bo mieliśmy wielu klientów z obu krajów, co oznacza, że mamy mniej klientów na ścianie wschodniej – przyznaje Piotr Materzok z Mercedes-Benz Trucks Polska. 

Podobną politykę mają serwisy Volvo i Scanii, które również nie obsługują firm z objętych sankcjami krajów. 

Szynowy
Unia nie zerwie połączeń kolejowych z Dalekim Wschodem
Drogowy
Unijne szlabany zamknięte dla rosyjskich i białoruskich ciężarówek
Drogowy
Przewoźnicy cały czas kupują tabor i podnoszą ceny usług
Morski
Pandemia i wojna wywracają do góry nogami morskie przewozy kontenerowe
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Rynek
Podkarpackie magazyny przed wielką szansą na regionalne centrum dystrybucyjne