Serwisy ciężarówek zamknięte dla przewoźników z Rosji i Białorusi

Polscy klienci odbierają zamówione ciężarówki, których nadal brakuje, więc rejestracje maleją.

Publikacja: 07.04.2022 11:59

Serwisy ciężarówek zamknięte dla przewoźników z Rosji i Białorusi

Foto: Robert Przybylski

Zachodnie sankcje uderzyły w transport samochodowy. Autoryzowane serwisy Mercedesa nie obsługują samochodów zarejestrowanych w Rosji i na Białorusi. – Decyzję podjęła centrala, która także wycofała się z Rosji i ze spółki z Kamazem. To nie jest prosty temat, bo mieliśmy wielu klientów z obu krajów, co oznacza, że mamy mniej klientów na ścianie wschodniej – przyznaje Piotr Materzok z Mercedes-Benz Trucks Polska. 

Czytaj więcej

Ekologia na głowie: cena kilograma wodoru zapiera dech

Podobną politykę mają serwisy Volvo i Scanii, które również nie obsługują firm z objętych sankcjami krajów. 

Tymczasem marcowe rejestracje nowych ciężkich samochód ciężarowych o dmc powyżej 16 ton były o 19 proc. mniejsze r/r i wyniosły 2422 pojazdy, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Od początku roku rejestracje w tym segmencie zmalały o 3,6 proc. 

Na pierwszym miejscy pozostał DAF z wynikiem (po trzech miesiącach) 1536 zarejestrowanych ciężarówek, przed Mercedesem (1291) i Volvo (1281). – Wydajemy auta sprzedane w ub.r. i wynik koncentracji działań na sprzedaży i serwisie. Nadal brakuje komponentów, głównie elektronicznych – przypomina Materzok. 

Czytaj więcej

Europejski zielony wyścig do automatów paczkowych

Kolejne miejsca zajmują MAN 1125 sztuk) i Scania (855). – Rejestracje są słabe, ponieważ otrzymaliśmy mało produkcyjnych miejsc, nie mogliśmy zamówić więcej samochodów. Nie mogliśmy sprzedawać tyle, ile chcieliśmy – tłumaczy Paweł Paluch ze Scania Polska. 

Dodaje, że wszyscy przewoźnicy odbierają samochody. – Nie mamy problemów z odbiorem aut. Wręcz przeciwnie, co chwilę dostajemy zapytania od przewoźników poszukujących samochodów. Nie mamy sygnałów, aby do przewoźników zbliżała się jakakolwiek katastrofa finansowa – zapewnia Paluch. 

Zachodnie sankcje uderzyły w transport samochodowy. Autoryzowane serwisy Mercedesa nie obsługują samochodów zarejestrowanych w Rosji i na Białorusi. – Decyzję podjęła centrala, która także wycofała się z Rosji i ze spółki z Kamazem. To nie jest prosty temat, bo mieliśmy wielu klientów z obu krajów, co oznacza, że mamy mniej klientów na ścianie wschodniej – przyznaje Piotr Materzok z Mercedes-Benz Trucks Polska. 

Podobną politykę mają serwisy Volvo i Scanii, które również nie obsługują firm z objętych sankcjami krajów. 

Szynowy
Unia nie zerwie połączeń kolejowych z Dalekim Wschodem
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Drogowy
Unijne szlabany zamknięte dla rosyjskich i białoruskich ciężarówek
Drogowy
Przewoźnicy cały czas kupują tabor i podnoszą ceny usług
Morski
Pandemia i wojna wywracają do góry nogami morskie przewozy kontenerowe
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Rynek
Podkarpackie magazyny przed wielką szansą na regionalne centrum dystrybucyjne
Drogowy
Co czwarty przewoźnik drogowy obawia się upadłości