Wielton planuje w tym roku wyprodukować 20 tys. pojazdów, uzyskać 2,4 mld zł przychodów przy 7-procentowej rentowności EBITDA, o 2 punkty proc. większej niż w 2020 roku. Plany są całkiem realne, popyt w Polsce wystrzelił w marcu o blisko 175 proc. w stosunku do marca 2020 roku, a w pierwszym kwartale rejestracje naczep powiększyły się o 75 proc. r/r, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Czytaj więcej w: Kręta droga do e-CMR
Ożywienie widoczne jest także na pozostałych rykach Europy, np. w Niemczech rejestracje przyczep i naczep w marcu wzrosły o 56 proc., a w pierwszym kwartale o 15 proc. r.r., gdzie w czołówce rejestracji są Schmitz i Krone.
Na rynkowym ożywieniu korzysta trzeci producent naczep w Europie, czyli Grupa Wielton. Ostatecznie podsumowała ubiegły rok. Wielton sprzedał w 2020 roku 15,5 tys. pojazdów, o 24,5 proc mniej niż w 2019 roku, co wynika z ograniczenia popytu w II kwartale. Przychody zmalały o 22,4 proc. do 1817,3 mln zł. Zysk EBITDA wyniósł w 2020r. 96,0 mln zł, uległ zmniejszeniu o 32,3% r/r , a zysk netto 27,3 mln zł, czyli o 52,7% r/r.
Czytaj więcej w: Ciężarówki drożeją i coraz trudniej je kupić