Ponad połowa ankietowanych kierowców wskazała na brak dostępu do sanitariatów a w szczególności do toalety. Podobnie oceniony został poziom dostępności miejsc parkingowych w tych lokalizacjach, w których na ogół nie ma parkingu bądź liczba miejsc parkingowych jest zbyt mała i niewystarczająca w porównaniu do potrzeb, lokalizacjach z ankiety Fundacji Truckers Life, przeprowadzonej we współpracy z partnerami: Uta oraz Transport i Logistyka Polska.
Czytaj więcej
Biuro Cargo i Poczty PLL LOT zamknęło najlepszy rok w historii. Ma apetyt na więcej i w najbliższych latach zamierza konsekwentnie zwiększać wyniki przewozowe.
Kierowcy skarżyli się przede wszystkim na zbyt długi czas oczekiwania na załadunek/rozładunek, ale również, co istotne, na złą komunikację z obsługą, wymieniając jako normę w tych miejscach: brak szacunku wobec kierowców, arogancję, niekompetencję oraz zmuszanie kierowców do wykonywania dodatkowych czynności, które nie należą do zakresu ich pracy, jak np. samodzielny rozładunek / załadunek.
- 56,3% kierowców źle ocenia czas obsługi, zwracając uwagę na długi czas oczekiwania na wjazd, awizację, załadunek, dokumenty oraz nieprzestrzeganie wyznaczonych godzin i kolejki;
- 41,9% kierowców ocenia jakość obsługi jako nieprofesjonalną, wskazując brak odpowiedniej komunikacji np. o przyczynach opóźnień, brak znajomości języka, niemiłe i aroganckie zachowanie, opieszałość personelu;
- w niemal co drugiej lokalizacji brakuje sanitariatów,
- 52,5% kierowców wskazało, iż w miejscach tych brakuje dostępu do prysznica,
- 41,3% do toalety;
- 48,5% kierowców zwraca uwagę na brak lub niewystarczającą liczbę miejsc parkingowych.
Fundacja uważa, że Potrzebne są natychmiastowe zmiany legislacyjne oraz inne podejście klientów.
Czytaj więcej
W marcu Polska Izba Spedycji i Logistyki opublikuje nową wersję Ogólnych polskich warunków spedycyjnych.
Wśród firm kupujących i świadczących usługi transportu powstała Trucking Collaborative Platform, która stawia sobie za cel opracowanie standardów obsługi kierowców i transportu drogowego. Członkowie platformy zakładają, że wdrożenie standardów nastąpi najpóźniej do 2025 roku. Do platformy należą: Barton Transport, Grupa BMW, Grupa H&M, Ikea Supply, MAN, Postnord, Raben, Scania, i Grupa Volvo.
IRU szacuje, że w Europie brakuje 300 tys. kierowców i alarmuje, że brak będzie pogłębiać się wraz z odejściem na emeryturę licznych roczników powojennego boomu i brakiem dopływu nowych sił zarówno z krajów unijnych jak i Białorusi oraz Ukrainy.