Integrator usług kurierskich Alsendo pochwalił się dużymi wzrostami liczby obsłużonych w ub.r. przesyłek. To kolejny rok z rzędu, w którym firma utrzymała dwucyfrowy wzrost przychodów, a także liczby obsłużonych paczek, mimo, że dynamika rynku jest teraz niższa niż w okresie post-covidowego boomu e-handlu. Dla ponad 300 tys. klientów obsłużyła ponad 60 mln paczek nadanych do 150 krajów. – Dokładnych danych nie ujawniamy, jednak dwucyfrowy przyrost przychodów w 2023 to satysfakcjonujący dla nas wynik – zapewnia CEO Alsendo Magdalena Magnuszewska.
Dodaje, że dwie trzecie przychodów wygenerowała spółka polska, jednak zagraniczne rosną szybciej, niż długoletni biznes w Polsce (w 2024 Alsendo Polska będzie świętować 15-lecie firmy, do której należy m.in. platforma Apaczka.pl). – Tylko Innoship, platforma dedykowana dla największych światowych graczy e-commerce, odnotowała wzrost przychodu o 70 proc., a jej baza klientów wzrosła o 65 proc. – zaznacza Magnuszewska.
Czytaj więcej
Liczący 80 mln konsumentów rynek krajów Azji Środkowej coraz bardziej przyciąga polskich producentów.
Dynamika uzyskana przez Alsendo jest wysoka, co widać choćby po porównaniu z wynikami Grupy InPost, która dostarczyła w 2023 roku w Polsce o 16 proc. więcej przesyłek niż w 2022 roku. – Integratorzy usług kurierskich są nieodłącznym elementem sektora KEP od ponad dwóch dekad. Na początku swojej działalności byli wręcz zapraszani do współpracy przez część przewoźników, inna operatorzy starali się ograniczać współpracę z integratorami, widząc w nich zagrożenie – opisuje wiceprezes Last Mile Experts Mirek Gral.
Dla małych firm nadchodzą trudne czasy
Gral uważa, że integratorzy są potrzebnym rozwiązaniem uzupełniającym ofertę usług kurierskich na rynku. – Ich rozwiązania technologiczne, szczególnie dla klientów segmentu SME (mali i średni przedsiębiorcy) są bardzo atrakcyjne i dające wiele możliwości małym podmiotom, które chcą mieć dostęp do szerokiego wachlarza usług kurierskich. Z punktu widzenia kosztów wysyłki, mali przedsiębiorcy nigdy nie mieli szansy osiągnąć odpowiedniego poziomu rabatów bezpośrednio u przewoźników, co przekładało się na dość ograniczone możliwości wysyłkowe. Korzystając z konsolidatora mają dostęp nie tylko do dużej liczby rozwiązań logistycznych, ale także, a nawet przede wszystkim do atrakcyjnych cen usług, co pomaga rozwijać im swój biznes – podkreśla Gral.