Producent samochodów użytkowych Traton spodziewa się w 2002 roku 20-procentowego spadku sprzedaży. Prezes spółki Andreas Renschler zapowiedział zwolnienia wśród pracowników. W ostatnich dziewięciu miesiącach sprzedaż MAN (maki należącej do Tratona) zmalała o 6 proc. Także druga marka koncernu, Scania, przygotowuje się na schłodzenie gospodarki. Prezes Scanii Henrik Henriksson poinformował o 14-procentowym zmniejszeniu zamówień na koniec trzeciego kwartału w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. – Musimy solidnie zwolnić, co jest dosyć brutalne – stwierdził Henriksson.
Dostawca osi do naczep SAF-Holland po trzech kwartałach zanotował stratę 3,5 mln euro z powodu malejącej sprzedaży. Dla tej spółki głównym problemem są jednak Chiny, a nie Europa.
Największy producent naczep w Europie, niemiecki Schmitz, nie spodziewa się wzrostu w nadchodzącym roku. – Mamy nadzieję, że Europa Środkowa i Hiszpania będą na tyle stabilne, że obędzie się bez cięć zatrudnienia – stwierdza ostrożnie dyrektor zarządzający spółki Andreas Schmitz.
Z powodu niepewnej gospodarczej sytuacji Wielton zamroził projekt uruchomienia produkcji naczep furgonowych i chłodniczych.
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA rejestracje pojazdów użytkowych (o dmc powyżej 3,5 tony) w UE i krajach wolnego handlu zmalały o 13,1 proc. w stosunku do poprzedniego roku. To pierwszy spadek rejestracji w tym roku. Najsilniejszy zanotowano we Włoszech (o 22,7 proc.), w Polsce (21,8 proc.), Niemczech (12,3 proc.), Wielkiej Brytanii (11,3 proc.), we Francji (o 8,5 proc.) i w Hiszpanii (5,8proc.).