Zabytkowe lokomotywy poprowadzą wakacyjne pociągi

PKP Intercity kończy remont dwóch elektrycznych lokomotyw EP07 i przywraca im oryginalny wygląd.

Publikacja: 24.06.2020 19:32

Zabytkowe lokomotywy poprowadzą wakacyjne pociągi

Foto: logistyka.rp.pl

W lipcu wyjadą ponownie na tory po remoncie, jaki obowiązkowy jest po przejechaniu 600 tys. km lub po sześciu latach. Lokomotywa EP07-174 pracuje na kolei już blisko pół wieku, została wyprodukowana w 1971 roku przez Pafawag Wrocław. W 2008 roku trafiła do PKP Intercity, stacjonując początkowo w Krakowie, a od 2014 roku w Gdyni. Jej obecne malowanie nawiązuje do barw lokomotyw serii EU07, eksploatowanych na PKP w latach 70. i 80. XX wieku. Po zakończeniu naprawy na początku lipca lokomotywa ponownie będzie prowadzić pociągi PKP Intercity na terenie całego kraju i ma do przejechania kolejne 600 tys. km.

Czytaj więcej w: Długie pociągi odbiorą tirom ładunki

Barwy drugiej lokomotywy, EP07-376, nawiązują do barw wprowadzonych przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Nowym Sączu w 2002 roku dla lokomotyw serii EU/EP07, które w tym czasie przechodziły naprawy główne. Ten pojazd został wyprodukowany w 1985 roku w Poznaniu przez Zakłady Metalowe im. Hipolita Cegielskiego. Lokomotywa, podobnie jak EP07-174, trafiła do PKP Intercity w 2008 roku, początkowo stacjonując w Krakowie, a od 2014 roku w Gdyni.

""

Foto: logistyka.rp.pl

– Polska kolej nieustannie się zmienia, odpowiadając na współczesne wyzwania i potrzeby pasażerów. Nie zapominamy jednak o jej bogatym dziedzictwie, czego symbolicznym wyrazem jest przywrócenie historycznych barw naszym dwóm lokomotywom serii EP07 – podkreśla  członek zarządu PKP Intercity Adam Laskowski.

Czytaj więcej w: Ostatnia szansa samorządów, aby załapać się na koleje CPK

Pojazdy EP07 nie są pierwszymi, którym przewoźnik przywrócił oryginalny wygląd. W 2017 roku historyczne barwy odzyskała najstarsza w parku taborowym PKP Intercity lokomotywa EP05-23. Powstały w 1961 roku pojazd przeszedł remont w Zakładzie Usług Taborowych Remtrak (obecnie PKP Intercity Remtrak). Przez kilkadziesiąt lat lokomotywa przebyła blisko 7 mln km, a od czasu jej odnowienia służy pasażerom i przewoźnikowi prowadząc pociągi specjalne i rozkładowe. Oprócz niej, w PKP Intercity barwy historyczne posiadają jeszcze lokomotywy EP07-338, EP07-442, EP08-001 oraz EP09-046.

W lipcu wyjadą ponownie na tory po remoncie, jaki obowiązkowy jest po przejechaniu 600 tys. km lub po sześciu latach. Lokomotywa EP07-174 pracuje na kolei już blisko pół wieku, została wyprodukowana w 1971 roku przez Pafawag Wrocław. W 2008 roku trafiła do PKP Intercity, stacjonując początkowo w Krakowie, a od 2014 roku w Gdyni. Jej obecne malowanie nawiązuje do barw lokomotyw serii EU07, eksploatowanych na PKP w latach 70. i 80. XX wieku. Po zakończeniu naprawy na początku lipca lokomotywa ponownie będzie prowadzić pociągi PKP Intercity na terenie całego kraju i ma do przejechania kolejne 600 tys. km.

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności