W lipcu wyjadą ponownie na tory po remoncie, jaki obowiązkowy jest po przejechaniu 600 tys. km lub po sześciu latach. Lokomotywa EP07-174 pracuje na kolei już blisko pół wieku, została wyprodukowana w 1971 roku przez Pafawag Wrocław. W 2008 roku trafiła do PKP Intercity, stacjonując początkowo w Krakowie, a od 2014 roku w Gdyni. Jej obecne malowanie nawiązuje do barw lokomotyw serii EU07, eksploatowanych na PKP w latach 70. i 80. XX wieku. Po zakończeniu naprawy na początku lipca lokomotywa ponownie będzie prowadzić pociągi PKP Intercity na terenie całego kraju i ma do przejechania kolejne 600 tys. km.
Czytaj więcej w: Długie pociągi odbiorą tirom ładunki
Barwy drugiej lokomotywy, EP07-376, nawiązują do barw wprowadzonych przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Nowym Sączu w 2002 roku dla lokomotyw serii EU/EP07, które w tym czasie przechodziły naprawy główne. Ten pojazd został wyprodukowany w 1985 roku w Poznaniu przez Zakłady Metalowe im. Hipolita Cegielskiego. Lokomotywa, podobnie jak EP07-174, trafiła do PKP Intercity w 2008 roku, początkowo stacjonując w Krakowie, a od 2014 roku w Gdyni.
– Polska kolej nieustannie się zmienia, odpowiadając na współczesne wyzwania i potrzeby pasażerów. Nie zapominamy jednak o jej bogatym dziedzictwie, czego symbolicznym wyrazem jest przywrócenie historycznych barw naszym dwóm lokomotywom serii EP07 – podkreśla członek zarządu PKP Intercity Adam Laskowski.