Wiemy co wozi LOT zamiast pasażerów

Publikacja: 31.05.2021 18:14

Wiemy co wozi LOT zamiast pasażerów

Foto: logistyka.rp.pl

Sprawdziła się polityka LOT rozbudowy lotniczych przewozów towarowych. W tym roku przewoźnik liczy na rekord przewozów farmaceutycznych.

W tym roku do końca maja przewoźnik już przetransportował 400 ton farmaceutyków, a w ostatnim kwartale zamierza przewieźć ponad 700 ton. W 2020 roku było to 300 ton. Wzrost był możliwy dzięki otwarciu nowych połączeń oraz oferowaniu takich rozwiązań jak np. możliwość transportu leków w specjalistycznych kontenerach lotniczych.

Czytaj więcej w: Farmacja uratowała przewozy lotnicze

LOT Cargo w lipcu 2020 roku uzyskał certyfikat CEIV Pharma Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA. – Po wdrożeniu bardzo skomplikowanego systemu zarządzania przesyłkami PIL (kod handlingowy dla przesyłek farmaceutycznych) przystąpiliśmy do szczegółowej kontroli i weryfikacji obsługiwanych w codziennej pracy przesyłek. Szkolenia dla pracowników oraz naszych podwykonawców, nowe procedury, Umowy PIL SLA (Service Level Agreement) z firmami spedycyjnymi oraz przewoźnikami drogowymi, audyty oraz szeroko zakrojona akcja marketingowa na całym świecie przynosiły z miesiąca na miesiąc coraz lepsze wyniki w zakresie przewożonych ilości – zapewnia rzecznik spółki Krzysztof Moczulski.

Czytaj więcej w: Odwracają się bieguny na rynku lotniczego cargo

Nadawcom ładunków przewoźnik oferuje rejsy czarterowe. W 2020 r. LOT Cargo zrealizował ponad 170 rejsów charterowych w ramach operacji #CARGOdlaPolski. – Jako jedna z pierwszych linii lotniczych na świecie wdrożyliśmy nowatorskie rozwiązanie w postaci ładowania towarów na górny pokład jako tzw. cabin loading. Dzięki niemu możliwości operacyjne oraz pojemność załadunkowa naszych B787 wzrosła o ponad 80% – podkreśla rzecznik.

W 2020 roku po zakończeniu operacji #CARGOdlaPolski i przy wykorzystaniu lotowskiej floty B787, spółka wykonała kilkadziesiąt rejsów charterowych w formule all cargo na następujących trasach: JFK-WAW, EWR-LWO (Lwów), WAW-ICN (Incheon w Korei Południowej), ICN-WAW, ICN-WRO, JFK-RIX (Nowy Jork-Ryga). – Początkowo realizowaliśmy głównie rejsy do USA, Kanady, Seulu czy Pekinu jednakże wraz z pojawiającymi się możliwościami biznesowymi byliśmy w stanie oferować naszym klientom bardziej rozbudowaną siatkę połączeń, w tym o połączenia azjatyckie takie jak: Nowe Delhi (DEL) czy Tokio (NRT) czy Kolombo (CMB). W 2020 zwiększyliśmy naszą obecność także w Indiach poprzez realizację rejsów all cargo nie tylko do portu w Nowym Delhi (DEL), ale także do zainaugurowanego w listopadzie 2020 roku Mumbaju (BOM), który otworzył nowe perspektywy dla rozwoju LOT-u w segmencie transportu farmaceutyków. Indie przodują w segmencie produkcji leków i produktów farmaceutycznych – tłumaczy Moczulski.

Czytaj więcej w: Koniec z lataniem. Samoloty pasażerskie przerabiane na towarowe

LOT Cargo wykorzystuje samoloty spoza floty LOT-u takie jak np. Boeing B747F, potocznie nazywane frachtowcami. Powodem jest dużo większa pojemność załadunkowa w porównaniu do Boeingów 787-8 i 787-9.

Przewoźnik chwali się, że realizuje rejsy czarterowe nie tylko dla klientów z rynku polskiego ale również dla globalnych firm spedycyjnych czy kurierskich. – Poprzez rebranding produktów oraz optymalizację siatki RFS konsolidujemy towary nadawane w Europie Zachodniej i wysyłamy je z portu lotniczego w Warszawie w formule „ready to go”. Towar posiada już nadany status bezpieczny i jest natychmiast gotowy do załadunku na samolot – opisuje rzecznik.

Czytaj więcej w: Lotnictwo wróci do dawnej formy w 2024 roku

Historycznie Polska i region Europy Centralnej i Wschodniej były dostawcami cargo dla infrastruktury i linii lotniczych z zachodu Europy. – Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju LOTu przyczynia się do strukturalnych zmian w obszarze łańcuchów dostaw lotniczych z ważnym i mamy nadzieję trwałym umiejscowieniem Portu Lotniczego Chopina oraz serwisu LOT na europejskiej mapie logistyki. Rozszerzenie usług i możliwości operacyjnych LOT Cargo było dla nas kluczowym krokiem w rozwoju – podkreśla Moczulski. Towary nadawane w taki sposób transportowane  są zarówno dedykowanymi samolotami w formule all cargo jak również na regularnych połączeniach realizowanych przez LOT.

Sprawdziła się polityka LOT rozbudowy lotniczych przewozów towarowych. W tym roku przewoźnik liczy na rekord przewozów farmaceutycznych.

W tym roku do końca maja przewoźnik już przetransportował 400 ton farmaceutyków, a w ostatnim kwartale zamierza przewieźć ponad 700 ton. W 2020 roku było to 300 ton. Wzrost był możliwy dzięki otwarciu nowych połączeń oraz oferowaniu takich rozwiązań jak np. możliwość transportu leków w specjalistycznych kontenerach lotniczych.

Pozostało 89% artykułu
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności