Wiemy co wozi LOT zamiast pasażerów

Publikacja: 31.05.2021 18:14

Wiemy co wozi LOT zamiast pasażerów

Foto: logistyka.rp.pl

Sprawdziła się polityka LOT rozbudowy lotniczych przewozów towarowych. W tym roku przewoźnik liczy na rekord przewozów farmaceutycznych.

W tym roku do końca maja przewoźnik już przetransportował 400 ton farmaceutyków, a w ostatnim kwartale zamierza przewieźć ponad 700 ton. W 2020 roku było to 300 ton. Wzrost był możliwy dzięki otwarciu nowych połączeń oraz oferowaniu takich rozwiązań jak np. możliwość transportu leków w specjalistycznych kontenerach lotniczych.

Czytaj więcej w: Farmacja uratowała przewozy lotnicze

LOT Cargo w lipcu 2020 roku uzyskał certyfikat CEIV Pharma Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA. – Po wdrożeniu bardzo skomplikowanego systemu zarządzania przesyłkami PIL (kod handlingowy dla przesyłek farmaceutycznych) przystąpiliśmy do szczegółowej kontroli i weryfikacji obsługiwanych w codziennej pracy przesyłek. Szkolenia dla pracowników oraz naszych podwykonawców, nowe procedury, Umowy PIL SLA (Service Level Agreement) z firmami spedycyjnymi oraz przewoźnikami drogowymi, audyty oraz szeroko zakrojona akcja marketingowa na całym świecie przynosiły z miesiąca na miesiąc coraz lepsze wyniki w zakresie przewożonych ilości – zapewnia rzecznik spółki Krzysztof Moczulski.

Czytaj więcej w: Odwracają się bieguny na rynku lotniczego cargo

Nadawcom ładunków przewoźnik oferuje rejsy czarterowe. W 2020 r. LOT Cargo zrealizował ponad 170 rejsów charterowych w ramach operacji #CARGOdlaPolski. – Jako jedna z pierwszych linii lotniczych na świecie wdrożyliśmy nowatorskie rozwiązanie w postaci ładowania towarów na górny pokład jako tzw. cabin loading. Dzięki niemu możliwości operacyjne oraz pojemność załadunkowa naszych B787 wzrosła o ponad 80% – podkreśla rzecznik.

W 2020 roku po zakończeniu operacji #CARGOdlaPolski i przy wykorzystaniu lotowskiej floty B787, spółka wykonała kilkadziesiąt rejsów charterowych w formule all cargo na następujących trasach: JFK-WAW, EWR-LWO (Lwów), WAW-ICN (Incheon w Korei Południowej), ICN-WAW, ICN-WRO, JFK-RIX (Nowy Jork-Ryga). – Początkowo realizowaliśmy głównie rejsy do USA, Kanady, Seulu czy Pekinu jednakże wraz z pojawiającymi się możliwościami biznesowymi byliśmy w stanie oferować naszym klientom bardziej rozbudowaną siatkę połączeń, w tym o połączenia azjatyckie takie jak: Nowe Delhi (DEL) czy Tokio (NRT) czy Kolombo (CMB). W 2020 zwiększyliśmy naszą obecność także w Indiach poprzez realizację rejsów all cargo nie tylko do portu w Nowym Delhi (DEL), ale także do zainaugurowanego w listopadzie 2020 roku Mumbaju (BOM), który otworzył nowe perspektywy dla rozwoju LOT-u w segmencie transportu farmaceutyków. Indie przodują w segmencie produkcji leków i produktów farmaceutycznych – tłumaczy Moczulski.

Czytaj więcej w: Koniec z lataniem. Samoloty pasażerskie przerabiane na towarowe

LOT Cargo wykorzystuje samoloty spoza floty LOT-u takie jak np. Boeing B747F, potocznie nazywane frachtowcami. Powodem jest dużo większa pojemność załadunkowa w porównaniu do Boeingów 787-8 i 787-9.

Przewoźnik chwali się, że realizuje rejsy czarterowe nie tylko dla klientów z rynku polskiego ale również dla globalnych firm spedycyjnych czy kurierskich. – Poprzez rebranding produktów oraz optymalizację siatki RFS konsolidujemy towary nadawane w Europie Zachodniej i wysyłamy je z portu lotniczego w Warszawie w formule „ready to go”. Towar posiada już nadany status bezpieczny i jest natychmiast gotowy do załadunku na samolot – opisuje rzecznik.

Czytaj więcej w: Lotnictwo wróci do dawnej formy w 2024 roku

Historycznie Polska i region Europy Centralnej i Wschodniej były dostawcami cargo dla infrastruktury i linii lotniczych z zachodu Europy. – Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju LOTu przyczynia się do strukturalnych zmian w obszarze łańcuchów dostaw lotniczych z ważnym i mamy nadzieję trwałym umiejscowieniem Portu Lotniczego Chopina oraz serwisu LOT na europejskiej mapie logistyki. Rozszerzenie usług i możliwości operacyjnych LOT Cargo było dla nas kluczowym krokiem w rozwoju – podkreśla Moczulski. Towary nadawane w taki sposób transportowane  są zarówno dedykowanymi samolotami w formule all cargo jak również na regularnych połączeniach realizowanych przez LOT.

Sprawdziła się polityka LOT rozbudowy lotniczych przewozów towarowych. W tym roku przewoźnik liczy na rekord przewozów farmaceutycznych.

W tym roku do końca maja przewoźnik już przetransportował 400 ton farmaceutyków, a w ostatnim kwartale zamierza przewieźć ponad 700 ton. W 2020 roku było to 300 ton. Wzrost był możliwy dzięki otwarciu nowych połączeń oraz oferowaniu takich rozwiązań jak np. możliwość transportu leków w specjalistycznych kontenerach lotniczych.

Pozostało 89% artykułu
Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu