Polska wraz z krajami Trójmorza, a także Mołdawią oraz Ukrainą ubiega się o rewizję Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T w kontekście propozycji utworzenia Korytarza Bałtyk – Morze Czarne/Egejskie.
Czytaj więcej
Po pandemicznym 2020 roku, kolejny przyniósł zdecydowane odbicie, wzrosły przychody i zatrudnienie.
Kraje zabiegają o objęcie południkowych korytarzy drogowych i kolejowych dofinansowaniem unijnym w ramach rozbudowy sieci TEN-T. – Zbyt długo byliśmy uzależnieni od połączeń wschód-zachód. Dzisiaj okazuje się, że one nie są wystarczające. Musimy być jak bardziej aktywni i dążyć do tego, by tak ukształtować sieć TEN-T, ażeby odpowiadała nowym wyzwaniom – podkreślił wiceminister transportu i komunikacji Litwy Julius Skačkauskas.
Brak dobrych połączeń
Minister transportu i komunikacji Bułgarii Nikolay Sabev zaznaczył, że redefinicja korytarzy Sieci TEN-T jest w dzisiejszej sytuacji koniecznością. – Jesteśmy wciąż na niskim poziomie, jeśli chodzi o połączenia na osi północ-południe. Zaczęło to być szczególnie widoczne po wybuchu wojny – powiedział. – Powinniśmy zbudować 5 nowych mostów na Dunaju, na granicy z Rumunią. Podejmujemy działania w tym kierunku. Jest to konieczne, aby móc mówić o lepszym połączeniu północy z południem Europy – dodał Sabev.
Czytaj więcej
Po kilkutygodniowym wahnięciu, klienci jednak wrócili do wynajmu magazynów po nowych cenach.