Materiał powstał we współpracy z Webfleet
Przeprowadzone w listopadzie 2020 roku przez Webfleet badanie wśród 200 przewoźników wykazało, że 80% firm transportowych korzysta z telematyki i nie wyobraża sobie funkcjonowania bez niej.
Wśród ankietowanych 43% zadeklarowało, że będzie koncentrować się na redukcji kosztów, a kolejne 38% na wzroście wydajności. – Osiągnięcie tych celów nie jest możliwe bez cyfryzacji. Telematyka jest najlepszym narzędziem do zmniejszenia kosztów operacyjnych, w tym nadzoru zużycia paliwa, doskonalenia stylu jazdy, efektywnego planowania prac serwisowych czy zapobiegawczej obsługi – wskazuje dyrektor sprzedaży Webfleet Solutions Dariusz Terlecki.
Kontrola na smartfonie
Telematyka umożliwia optymalizację tras, co daje lepsze zarządzanie czasem pracy i w rezultacie zwiększa wydajność pracy kierowcy. Usprawnia także zarządzanie zamówieniami oraz zapobiega awariom na drodze. Korzyścią dla przewoźnika jest eliminacja nagłych przestojów.
Przewoźnicy szukają sprawdzonych, zintegrowanych rozwiązań. Europejskim liderem w obsłudze sektora transportowego jest Webfleet Solutions. Do platformy WEBFLEET podłączonych jest ponad 200 tys. ciężkich pojazdów.