We wrześniu francuska firma EasyMile otrzymała pozwolenia francuskiego Ministerstwa transportu i Transformacji Ekologicznej na użytkowanie pojazdów o autonomii poziomu 4 na drogach publicznych.
Przewoźnicy autobusowi już od czterech lat próbują autonomiczne systemy parkowania, ale pierwszą na świecie, w pełni zautomatyzowaną usługą parkowania bez udziału kierowcy (SAE poziom 4) dostępna komercyjnie jest system Automated Valet Parking opracowany przez Boscha i Mercedes-Benz.
Czytaj więcej
Zanim UE przyjmie dyrektywę AFIR i zacznie budować ładowarki dużych mocy, Ekoen i Scania już zaczęły przygotowania do budowy takiego urządzenia.
Niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) zatwierdził stworzony przez obie firmy, w pełni zautomatyzowany system parkingowy do użytku na parkingu P6 prowadzonym przez APCOA na lotnisku w Stuttgarcie.
Jest to pierwsza na świecie wysoce zautomatyzowana funkcja parkowania bez kierowcy, spełniająca wymagania normy SAE Level 4, która została oficjalnie dopuszczona do użytku komercyjnego. – Po wprowadzeniu na rynek naszego systemu Drive Pilot z poziomu 3, jeszcze w tym roku będziemy oferować system z poziomu 4 do parkowania z naszym Intelligent Park Pilot – zapewnia dyrektor ds. technologii, odpowiedzialny za rozwój i zamówienia w Mercedes-Benz Group Markus Schäfer.