Ministerstwo przewiduje wyłączenie wojewódzkich inspektorów ze struktur wojewódzkiej administracji zespolonej i zorganizowanie całej Inspekcji w ramach administracji niezespolonej, podległej Głównemu Inspektorowi.
Resort przygotował w tym celu projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o wojewodzie oraz administracji rządowej w województwie. Projekt zakłada także ujednolicenie struktur terenowych Inspekcji poprzez eliminację ich dualizmu (likwidacja 10 delegatur terenowych GITD i przekształcenie ich w komórki wewnętrzne komórek organizacyjnych GITD.
Czytaj więcej
Rząd Rosji wprowadził zakaz wjazdu ciężarówek zarejestrowanych we „wrogich” państwach. Rosjanom jest jednak nie na rękę blokada handlu zagranicznego, dlatego wprowadzili wiele wyjątków.
Inspekcja Transportu Drogowego ma dualne struktury terenowe: równolegle istnieje 10 delegatur terenowych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego obok 16 Wojewódzkich Inspektoratów Transportu Drogowego.
Delegatury terenowe GITD podlegają w całości Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego jako komórki organizacyjne GITD, będące jego aparatem pomocniczym, natomiast WITD funkcjonuje w ramach administracji zespolonej pod zwierzchnictwem wojewody (zespolenie organizacyjne, osobowe, finansowe i merytoryczne).