Już 6 czerwca Pesa podpisze umowę z RegioJet umowę na dostawę 18 pociągów elektrycznych. Bydgoski producent uzgadnia szczegóły techniczne na dostawę 18 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych rozwijających do 200 km/h. Są to najszybsze pociągi, które podejęła się zaprojektować i zbudować Pesa.
Zespoły w dwóch wielkościach: mieszczące 200 i 300 pasażerów wyruszą na trasy w Czechach w barwach prywatnego przewoźnika RegioJet. Każda jednostka będzie miała dwanaście procent miejsc w pierwszej klasie. Pociągi będą klimatyzowane, pasażerowie będą mogli bezpłatnie łączyć się z Wi-Fi. Będą od grudnia 2026 roku obsługiwały linię ekspresową R9 między Pragą, Havlíčkovym Brodem, Jihlava i Brnem.
Czytaj więcej
Przewoźnicy kolejowi już przygotowują się na europejski boom w transporcie kontenerów.
To już kolejna umowa Pesy z RegioJet. W tym roku dwusystemowe elektryczne zespoły trakcyjne Pesa 654 zaczęły wozić pasażerów w regionie Usti nad Łabą. Każdy z siedmiu pociągów ma 154 miejsca siedzące. Prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Wartość zakupu sięgnęła 20,5 mln euro.
W grudniu 2024 roku do służby wejdą Pesy Elf2 na liniach obsługujących ruch aglomeracyjny czeskiej Pragi. Siedem 3-członowych jednostek kosztowało przewoźnika ponad 40 mln euro. Dzięki atrakcyjnej cenie taboru, RegioJet wygrał 15-letni kontrakt na obsługę dwóch linii (S49 i S61) z ceną 6,6 mln euro, gdy Koleje Czeskie zażądały 7 mln euro, zaś Arriva 8,1 mln euro.