Przygotowania PKP LHS do transportu kontenerów z Chin

Chociaż nie jest pewne jak długo potrwa przewozowy boom na Ukrainę, PKP LHS jest w trakcie dużych inwestycji. Przydadzą się, gdy ruszy transport kontenerów z Chin.

Publikacja: 02.08.2023 22:03

Przygotowania PKP LHS do transportu kontenerów z Chin

PKP LHS

Foto: PKP LHS

W pierwszym półroczu nakłady wyniosły 60 mln zł, gdy w całym 2022 roku 57 mln zł. Nakłady na inwestycje w stosunku do I półrocza 2022 r. zwiększyły się o 148%. Spółka buduje Terminal Przeładunkowy na stacji Wola Baranowska LHS z dofinansowaniem ze środków UE w ramach RPO województwa podkarpackiego. W trakcie realizacji są również inwestycje związane z budową placu ładunkowego na stacji Szczebrzeszyn LHS, rozbudowa i zagospodarowanie stacji Hrubieszów LHS – II etap, przebudowa układu torowego oraz placu ładunkowego wraz z infrastrukturą na stacji Zamość Bortatycze LHS z terminem realizacji do 2024 roku.

PKP LHS zakończyła remonty infrastruktury torowej, taboru trakcyjnego, maszyn i urządzeń oraz obiektów inżynieryjnych i kubaturowych na kwotę ok. 12 mln zł. 

Czytaj więcej

Na granicy z Rosją osobówki zastąpiły samochody ciężarowe

PKP LHS zmodernizowała stacje kolejowe, wdrożyła automatyzację prowadzenia ruchu pociągów po linii kolejowej nr 65, zmodernizowała lokomotywy oraz zakupiła urządzenia przeładunkowe. 

Inwestycje są możliwe dzięki dobrym wynikom przewozowym i wykonaniu założonych planów w I półroczu br. Spółka osiągnęła rekordowy wynik finansowy I półrocza na poziomie ok. 49,5 mln zł, odprowadzając do Skarbu Państwa wysoki poziom podatku tj. na poziomie ok. 11,6 mln zł. 

W I półroczu 2023 r. spółka PKP LHS zrealizowała przewozy ładunków na poziomie 4,8 mln ton. W porównaniu do roku 2022 zanotowano wzrost przewozów intermodalnych w imporcie o 122% oraz w eksporcie o 235%. W 2022 roku przewozy przekroczyły 11 milionów ton, był to rekordowy wynik w całej historii spółki PKP LHS. 

Czytaj więcej

Lokomotywowe zakupy Cargounit

Linia LHS (tzw. szeroki tor) to najdłuższa w Polsce linia szerokotorowa (rozstaw szyn 1520 mm), biegnąca z przejścia granicznego z Ukrainą Hrubieszów/Izow ze Sławkowem w Zagłębiu Dąbrowskim. 

W pierwszym półroczu nakłady wyniosły 60 mln zł, gdy w całym 2022 roku 57 mln zł. Nakłady na inwestycje w stosunku do I półrocza 2022 r. zwiększyły się o 148%. Spółka buduje Terminal Przeładunkowy na stacji Wola Baranowska LHS z dofinansowaniem ze środków UE w ramach RPO województwa podkarpackiego. W trakcie realizacji są również inwestycje związane z budową placu ładunkowego na stacji Szczebrzeszyn LHS, rozbudowa i zagospodarowanie stacji Hrubieszów LHS – II etap, przebudowa układu torowego oraz placu ładunkowego wraz z infrastrukturą na stacji Zamość Bortatycze LHS z terminem realizacji do 2024 roku.

Szynowy
Minister pojechał drugim pociągiem
Szynowy
Maszyniści domagają się większego bezpieczeństwa na kolei
Szynowy
Powodzie podtopiły Stadlera
Szynowy
Race przyczyną pożaru pociągów w Poznaniu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Szynowy
Pierwsze odwołania w kontrakcie stulecia PKP Intercity