W pierwszym półroczu nakłady wyniosły 60 mln zł, gdy w całym 2022 roku 57 mln zł. Nakłady na inwestycje w stosunku do I półrocza 2022 r. zwiększyły się o 148%. Spółka buduje Terminal Przeładunkowy na stacji Wola Baranowska LHS z dofinansowaniem ze środków UE w ramach RPO województwa podkarpackiego. W trakcie realizacji są również inwestycje związane z budową placu ładunkowego na stacji Szczebrzeszyn LHS, rozbudowa i zagospodarowanie stacji Hrubieszów LHS – II etap, przebudowa układu torowego oraz placu ładunkowego wraz z infrastrukturą na stacji Zamość Bortatycze LHS z terminem realizacji do 2024 roku.
PKP LHS zakończyła remonty infrastruktury torowej, taboru trakcyjnego, maszyn i urządzeń oraz obiektów inżynieryjnych i kubaturowych na kwotę ok. 12 mln zł.
Czytaj więcej
Straż Graniczna podała, że w pierwszym półroczu liczba ciężarówek przekraczających polsko-rosyjską granicę zmalała o 41 proc., ale w tym samym czasie ruch aut osobowych niemal potroił się.
PKP LHS zmodernizowała stacje kolejowe, wdrożyła automatyzację prowadzenia ruchu pociągów po linii kolejowej nr 65, zmodernizowała lokomotywy oraz zakupiła urządzenia przeładunkowe.
Inwestycje są możliwe dzięki dobrym wynikom przewozowym i wykonaniu założonych planów w I półroczu br. Spółka osiągnęła rekordowy wynik finansowy I półrocza na poziomie ok. 49,5 mln zł, odprowadzając do Skarbu Państwa wysoki poziom podatku tj. na poziomie ok. 11,6 mln zł.