Opóźnienia w dostawach z Chin

W najbliższych dniach będzie jasne jak duże są opóźnienia dostaw z Chin.

Publikacja: 01.04.2021 21:18

Opóźnienia w dostawach z Chin

Foto: Fot.: Suez Canal Authority

DCT Gdańsk podaje, że spodziewa się opóźnionego nadejścia trzech oceanicznych kontenerowców: 2-dniowego, 7-dniowego i 11-dniowego (opływa Afrykę). Jednak wyzwanie dla portów i armatorów dopiero się zaczyna. Szczególnie duże przeciążenie spodziewane jest w portach Europy Zachodniej, co będzie miało wpływ na DCT.

Czytaj więcej w: Nadszedł kres budowy dużych statków

Strumień statków stał przez tydzień i rozładowanie zaległości potrwa kilka tygodni. Maersk szacuje, że niecała połowa kolejki statków już jest rozładowana. Z jednostek należących do tego armatora 9 przeprawia się przez kanał 1 kwietnia, 9 stoi na kotwicy, a 4 dopłynęły 1 kwietnia do przeprawy.

CMA CGM informuje o przywróceniu funkcjonowania 13 połączeń, zaś 3 są jeszcze zawieszone. Nie ma dodatkowych wieści o Ever Given, który po odholowaniu na Jezioro Gorzkie przechodzi inspekcję kadłuba.

Czytaj więcej w: Marcowe odbicie w przewozach na Wyspy

Dziewięć statków Cosco już przeszło Kanał Sueski, 4 stoją na kotwicy czekają cna pozwolenie wejścia, zaś 5 zbliża się do kanału; 5 statków zostało skierowanych wokół Afryki.

Dziennie przez Kanał Sueski przepływa do 80 statków.

DCT Gdańsk podaje, że spodziewa się opóźnionego nadejścia trzech oceanicznych kontenerowców: 2-dniowego, 7-dniowego i 11-dniowego (opływa Afrykę). Jednak wyzwanie dla portów i armatorów dopiero się zaczyna. Szczególnie duże przeciążenie spodziewane jest w portach Europy Zachodniej, co będzie miało wpływ na DCT.

Czytaj więcej w: Nadszedł kres budowy dużych statków

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach