Półrocze zamknęło się blisko 30-procentowym spadkiem w rejestracjach aut dostawczych o dmc do 3,5 tony, ale popyt wyraźnie wraca do normy. Czerwcowy spadek wyniósł tylko 14 proc. w porównaniu do czerwca 2019 roku.
Kłopoty z wyliczeniem wartości końcowej
Rejestracje w czerwcu wyniosły 4,8 tys. samochodów dostawczych i wkrótce mogą być jeszcze większe dzięki usłudze najmu długoterminowego. Co prawda wynajem to nadal relatywnie mały segment. – Cały czas zdecydowanie dominują małe i średnie przedsiębiorstwa – tłumaczy rzecznik FCA Poland Dorota Obłękowska, ale przyznaje, że zainteresowanie wynajmem zauważalnie rośnie.
Czytaj więcej w: W trzecim tygodniu czerwca ruch ciężarówek większy niż rok wcześniej
Widać to po dużych kontraktach (DBK Rental, Fraikin, Hitachi), a firmy specjalizujące się w najmie zwiększają budżety i zdobywają fundusze na ekspansję. Dochodzą także nowi konkurenci.
Renault zaoferował własne finansowanie tego rodzaju. – To nasz własny najem długoterminowy Renault Business Plan w kooperacji z RCI Polska oraz program Renault Business Finance w kooperacji z firmą Alphabet – podkreśla rzecznik prasowy Renault Polska Janusz Chodyła.