Generalna domyka obwodnicę Warszawy

Nareszcie rusza przetarg na kontynuację opracowania elementów koncepcji programowej dla odcinka S17 Wschodniej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Ząbki i Zakręt.

Powtórne postępowanie jest efektem odstąpienia od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą dokumentacji. Ogłoszenie o zamówieniu trafiło do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że postępowanie przetargowe zostanie wszczęte w najbliższych dniach.

Zadaniem projektanta będzie kontynuacja opracowywania dokumentacji zawierającej uszczegółowienia techniczne wskazane w decyzji środowiskowej, jak na przykład zajętość terenu pod przyszłą drogę ekspresową. Projektant przeprowadzi również szczegółowe badania warunków geologicznych.

Czytaj więcej w: Więcej płatnych dróg?

Generalna Dyrekcja musiała ogłosić drugi przetarg, ponieważ z końcem maja 2020 roku odstąpiła od umowy z pierwotnym wykonawcą dokumentacji projektowej. Decyzja ta została poprzedzona wielokrotnymi wezwaniami poprzedniego wykonawcy, konsorcjum firm, którego liderem był Complex Projekt.

Czytaj więcej w: Cała S19 od Lublina do Rzeszowa w budowie

Powodami odstąpienia były m.in. zbliżający się termin zakończenia umowy, niskie zaawansowanie procentowe realizacji projektu oraz małe zaangażowanie wykonawcy. Projektant w ciągu 12 miesięcy był zobowiązany opracować elementy Koncepcji programowej, w tym wykonać dokumentację geologiczno-inżynierską i hydrogeologiczną, jak i uzyskać niezbędne decyzje, np. zatwierdzenie projektu robót geologicznych przez Marszałka Województwa Mazowieckiego. Z tego zadania wywiązał się w 30 proc.

Czytaj więcej w: Już za pół roku e-Toll zastąpi ViaToll

Wschodnia Obwodnica Warszawy w ciągu S17 biegnie pomiędzy węzłami Drewnica i Lubelska i ma długość 16,3 km. Zostanie wybudowana w pasie rezerwy zostawionej na ten cel wiele lat temu. Na nieużytkach wcześniej były kopalnie piasku, następnie śmietnisko, które powoli zarastają drzewa siane od 1946 roku przez nadleśnictwo Drewnica (na zdjęciu otwierającym).

WOW stanowi część Warszawskiego Węzła Drogowego, została podzielona na trzy odcinki:

  • węzeł Drewnica – węzeł Ząbki (ok. 3,6 km),
  • węzeł Ząbki – węzeł Zakręt (ok. 10,2 km),
  • węzeł Zakręt – węzeł Lubelska (ok. 2,5 km).

Trasa będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Wybudowanych zostanie pięć węzłów – Ząbki, Rembertów, Poligon (zjazd techniczny dla wojska), Zakręt i Lubelska.

Czytaj więcej w: Za rok posypią się kary za ViaToll

W zakresie pierwszego odcinka, po pozyskaniu finansowania na etap realizacji robót, ogłosimy przetarg na wybór wykonawcy, który zrealizuje zadanie w systemie „Projektuj i buduj”. Szacowane lata realizacji to 2021-2024. Z kolei na trzecim odcinku pomiędzy węzłami Zakręt i Lubelska trwają prace budowlane. Zgodnie z umową termin zakończenia robót upływa w kwietniu 2021 r. W rozpatrywaniu są roszczenia wykonawcy w zakresie wydłużenia czasu na ukończenie.

Bez wybudowania WOW, ruch z nieukończonej obwodnicy będzie wpadał w Wesołą, która zostałaby zupełnie zdewastowana.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

TRAKO 2019 | Butikowy producent energoelektronicznych serc

Warszawska firma Medcom produkuje energoelektroniczne urządzenia dla transportu szynowego. Są one sercem pojazdów elektrycznych, ...

Słabe prognozy dla przewoźników

Branża leasingowa spodziewa się słabego roku w segmencie leasingu samochodów ciężarowych. Badanie koniunktury na ...

Pesa wychodzi na prostą

Bydgoska Pesa reguluje zaległe zobowiązania i nadrabia opóźnienia. Producent taboru szynowego z Bydgoszczy spłaca ...

Gra w paczki coraz trudniejsza, konkurencja jest mordercza

Zaostrza się walka w sektorze usług kurierskich. Z rywalizacji wycofuje się niemiecki operator Geis. ...

Ułatwienia w rejestracji pojazdów wchodzą w życie

Zaczęła obowiązywać nowelizacja ustawy, upraszczająca rejestrację samochodów. Gdy w dotychczasowym dowodzie rejestracyjnym wypełnione zostały ...

Bez przeszkód na wschód

Polska uzgodniła kontyngenty zezwoleń z Ukrainą, Rosją i Białorusią. W tym roku bardzo sprawnie ...